Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 1414 ggr
[Nalaa]
2017-08-28 20:24
0

Klädtips!

Hej! Jag behöver tips på kläder, jag är hur varm som helst och har bara ett par jeans jag kan använda, de funkar inte när det är 10 grader eller varmare:-p Hur klär ni er? Tips på plagg man kan använda fastän de inte är gravidplagg?

jackiejohn
2017-08-28 20:37
0

Kjol/shorts med resår i midjan kanske funkar? Jag har varit höggravid på vintern båda gångerna men jag har använt mina vanliga mjukisbyxor både korta och långa och det har funkat har även använt strechtiga trikå klänningar som jag brukar ha som ogravid 😁

[Smulan_88]
2017-08-28 22:06
0

Leggings, kapribyxor, träningsbyxor<-- andas och är i regel väldigt elastiska. (Tyckte jag var toppen, i slutet på graviditeten)

[Nalaa]
2017-08-28 22:17
0

Jag gillar leggings men har inga gravidleggings… De vanliga liksom rullar ner från magen och skaver i troskanten:-( Undrar om jag ska investera i ett par gravidleggings. PåH&M fanns dock bara långa, undrar om man kan vika upp dem till korta om man vill…

Ceet
2017-08-28 22:31
0

Håller med om leggings! Bästa gravidleggigsen finns på Lidl (!?) av alla ställen. Har testat Boob, Hm, Lindex, och ett gäng till från zoolando men Lidls slår allt. Som en tjockare strumpbyxa, heltäckande och lite kortare ben så de slutar snyggt vid ankeln. Går även att rulla upp då de är stretchiga. De blir heller inte så där svettigt varma som en del i träningsmaterial kan bli. Kommer i en liten papplåda och kostar 50 spänn (eller kostade då min svägerska spontanköpte mina till mig för några månader sedan). Känner redan separationsångest över att inte få ha dem resten av livet… Till leggingsen kör jag linne och en stor skjorta eller hoodie. Lite av min uniform. Älsk!!! PS. De suger inte heller upp ludd och katthår som mina träningsleggings gör!!!

Jess89
2017-08-28 23:47
0

Där jag bor finns det fortfarande korta gravidleggings på Hm. Annars kanske det går att beställa från deras hemsida. Gravidleggingsen från hm är de bästa jag köpt. Har fler därifrån och är jättenöjd. För/nackdelen med dem är att de är ganska tunna. Så tycker det är värt att ta en titt där eller deras hemsida.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Thiah]
2017-08-29 05:23
0

Jag har haft mjukisar och sommarbyxor ända sen feb då jag plussade. Lidl har de bästa tunna sommarbyxorna.

mollyt
2017-08-29 07:54
1

ULL! ❤ Jag klär både mig och dottern (och min man numera, haha!) i ull och ullsiden/ullsilke! ❤ Världens bästa material, suger upp svett och håller sig svalt.

[Nalaa]
2017-08-29 09:55
0

Svettas återigen som en gris, är 15 grafer ute och har kortärmat och korta leggings… Är så trött på att alltid svettas. Har fått utslag mellan brösten för jag är så varm:-( Jag köpte gravidtrosor igår, de gör att det blir ett skyddande lager mot "rullen" som blir på alla vanliga byxor och leggings när de rullar ner sig från magen. Hemma blir det trosor och bh bara, så fort jag kommer hem åker kläder av. Långärmat låter som ett straff för min del:-p Har inte haft jacka eller långärmat på mig på flera månader:-p