Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 1112 ggr
Tilda305
0

Bli gravid

Hej! Jag har en fråga, hur lätt kan man egentligen bli gravid? När jag var 17 och blev av med oskulden tror jag att jag senare fick missfall, det känns jätte konstigt om jag skulle kunna bli gravid såå lätt! Men ännu konstigare om det bara skulle vara mens, en jätte stor blod klump kom ut när jag duschade och jag hade fruktansvärt ont och blödde något fruktansvärt. Jag har precis slutat med p piller och är nyfiken på hur lång tid det tar att bli gravid? Hur lång tid har det tagit för er? Har ni kört på som vanligt eller har nu några tips? Vi vill ju som alla andra att det ska gå fort. Tacksam för svar!

[Smulan_88]
0

1:a barnet var jag 22 år och det tog 13 månader att få + på Stickan. 2:a barnet var jag 25 och det tog 2,5 år innan jag blev gravid. 3:e barnet var jag 27 och det tog sig på 2:a försöket. Vi har provat ALLT!!! Det enda vi gjorde skillnad med vid sista var att jag åt vanliga p-piller innan, vilket jag tror underlättade och gjorde att jag fick ägglossning p h även underlättade en graviditet. (Motsägelsefullt jag vet, men efter att ha läst runt så kan p-piller underlätta att bli gravid första 2-3 månaderna efter pillerstopp just för att kroppen kämpar att komma tillbaka på sin gamla hormonnivå) <--- detta gör att man har "lättare" att bli gravid men det ökar även chansen (lite) till flerbörd. Efter vad jag har läst mig till. Funkade för mig iaf ;)

MikaelaS_
0

För oss har det gått overkligt lätt, första barnet blev till på första försöket. Andra blev till på första ägglossningen efter förlossningen, vi sa att blir det så blir det och det blev ju rätt snabbt. Nu med tredje började vi prata om ett tredje barn i början av februari och jag började tänka på när jag skulle ha ägglossning så att vi i alla fall kunde pricka in någon dag precis innan. Värt sexliv är rätt torftigt och det kan gå många veckor mellan annars. I mars plussade jag. Så ja, overkligt tur på denna front, det är så man går och funderar på vad annat som ska gå åt skogen. Men upp till ett år är inte ovanligt att det tar :)

Wellcraft
0

Jag har blivit gravid trots preventivmedel, så jag är otroligt fertil.
Denna gång räckte det med en olycka på rätt dag tydligen, för nu är jag gravid igen och ska behålla.
Vi har sex ca varje dag.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

RoxannaS
0

3 år med första. 2 månader med andra. Hade dock då precis tagit ut hormonspiral innan. Blev missed abortion den gången. Gått utan ägglossning ett år efter det så. Fick diagnosen pco nu för någon månad sedan. Men de upptäcktes redan förra året i samband med aborten.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Zvintos
0

1:a tog 17 månader efter pillerstopp (åt minipiller).
Nu försöker vi med nr 2 och hormonspiralen togs ut i januari, än så länge inget som velat stanna.

mollyt
0

Blev gravid på första försöket med dottern, nu har vi försökt 3 månader för ett småsyskon men ännu inget plus ☹️

SuperLimm
0

Först ca 6 månader, slutade i missfall i vecka 6. Nu har jag tredje mensen efter missfallet som var i april så får se hur många månader till det tar.

Mvh Linn

Nataliem
0

Blev äntligen gravid nu på 3e ägglossningen, vet att det är fort och att jag har haft tur. Kändes som en evighet ändå speciellt när man är så inställd på att skaffa barn!

mallan-nog
0

1:a  direkt, tog sista pillret och mensen kom 1 maj, nästa mens kom aldrig. Född jan -14 (6 veckor tidigt).

2:a mensen blev inte riktigt regelbunden förrän runt sonens 1-års dag, vi försökte lite sporadiskt innan, men hade bara mens 2-3 ggr efter första graviditeten. Förr okt -15.

3:e började smått "försöka" i juli, men samma sak som efter första, mensen var oregelbunden och kom inte alls igång. I oktober slutade vi försöka och körde på "säkra perioder" istället, men en gång  med slarv och enligt "räknaren" 9% chans att bli gravid så blev jag gravid iaf i januari och har bf nu i okt -17.