Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1717 ggr
kitty
2007-11-02 13:23
0

plussade :)

igår gjorde jag ett grav-test. Och till min lycka plussade jag :9

det bästa var jua tt det var jag, killen och dom vi har valt ut som gudföräldrar som var närvarande..

det var lite svårt attt sova vill jag lova :)

en sak jag undrar, vart anmäler mana tt man vill ha mammapeng och hur räknar dom ut det osv?

så fort jag varit hos barnmorskan ( dom hade stängt idag!!) ska jag köpa mig en liten bok och sedan föra graviditetsdagbok :)

förresten, hur stora är oddsen att ma plussar fast det itne stämmer?

AlbaStiffler
2007-11-02 16:44
0

hehe, grattis Kitty! Låter som om det var planerat eftersom gudfröäldrarna redan är utsedda… hehehe. kul!

Det är väl försäkringskassan som har hand om pengarna, kolla deras hemsida, där kan man själv räkna ut vad man får…

Barnmorskan går man väl först till "rätt sent" i graviditeten, finns en annan tråd om det som inte är så gammal. heter nyt "när skriver man in sig" eller likande… :)

kitty
2007-11-02 17:25
0

ja det var planerat, vi hade bestämt att blir det så blir det :)

ska kolla upp det där m försäkringskassan

tack :)

Tesan
2007-11-02 22:42
0

Ett till litet frö är satt, stort Grattis till er!

DG
2007-11-03 01:46
0

Grattis!

Barnmorskan ger dig papperna du ska skicka till försäkringskassan runt vecka 20 tror jag, så det är ingen brådska ännu :)
Dom kommer informera dig hos barnmorskan och sen finns det masso information på försäkringskassans hemsida :)

NoraDede
2007-11-03 02:48
0

#0 Super grattis til er=) 

#1 man bör skriva in sig och träffa barnmorskan första gången mellanv8-12 sen träffas man en gång i månaden och kollar så att allt är ok sen träffas man varje vecka i slutet.

#4 ja jag och killen fick en hög på 2decimeter av böcker och papper av barnmorskan om olika saker=) massa intressant läsning

DG
2007-11-03 12:18
0

Vi ska ha en 4 timmars möte med försäkringskassan snart där dom kommer förklara allt med föräldrarpenning, men jag vet inte om det finns i hela landet. Det är MVC som ordnar det.
Men vi fick också massa papper läsa genom men föräldrarpenning är inte lätt att förstå!

NoraDede
2007-11-03 15:24
0

#6 dom flesta kommuner har detta info möte=)

AlbaStiffler
2007-11-05 11:30
0

#6> Shit, ska man verkligen behöva 4 timmar för att förstå sig på försäkringskassan. Känns som om något är fel i systemet då… hehehe… Sjukt lång tid!

clivia
2007-11-05 16:08
0

här i stan (Södertälje) har försäkringskassan informationsmöten ett par ggr i månaden om föräldrapenningen, bara att gå dit… Men jag har inte orkat tänka tanken ännu - jag är en sån där som avskyr blanketter och krångel. Ska dock beställa e-legitimation vilken månad som helst, då kan man visst gå in och kolla rätt lätt vad man kan få och olika alternativ och så…