Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3973 ggr
Dexterr
0

Ont höger sida

Igår kände jag att jag fick ont på höger sida på sidan. Inte hela tiden utan kom mer då o då. Idag tog jag en kort promenad med hundarna o började känna ganska snabbt att det började göra ont igen. Tycker smärtan är ganska kraftig o har inte riktigt lagt sig på ett par timmar nu. Känner inget när jag ligger ner, utan kommer när jag försöker ställa mig upp o går. Så har rätt svårt att gå just nu :(. Kan de vara bebis som trycker på något? Eller vad kan det vara? Är i v30.

densomundrar
0

Lite mer vart exakt i sidan är ser som det känns, i sidan på magen, ryggen ect?

Dexterr
0

Typ under revbenen o neråt. Inte ryggen. lite svårt o säga exakt men typ hela höger sida. Funderar på om de kanske är för magen växer? För den har hamnat i en rejäl växtspurt o växt massor på bara några dagar!

densomundrar
0

Kan ju vara att den växer. Jag har haft som typ håll på hela min högra sida, kommer och går till och från. Pratade med bm och hon trodde att det var någon form av typ muskelkramp. Men pågår det länge och det inte går över så skulle jag nog ringa för rådfrågning, förmodligen inget farligt men då kanske man kan få en förklaring till varför det blir så och vad man kan göra åt det :-) Hoppas det släpper snart.

Ceciliaolucifer
0

Är det under revbenen det trycker så kan det vara bebis som trycker på. Har själv haft väldigt väldigt ont under revbenet på höger sida och det enda som hjälpt är att trycka emot.