Present
Ska på en babyshower och tänkte köpa en present! Har redan gett en massa kläder så det vill jag inte ge fler. Kommer bli barnets faster, är alltså min brors första barn. Så behöver förslag! Vad hade ni uppskattat att få? Sett någon rolig bra sak/leksak någonstans? Tänkte mig tex en napp elr tröja med någon text hade vart kul men vart hittar man en bra seriös sida, tips? Fast nu är jag där på kläder igen… napp hade funkat. För runt 200-250kr.
Eller fixa ihop en korg ned lite bra att ha saker, typ nappar, blöjor, nappflaska, amningspads, en skön duschlotion till mamman etc etc :) På så vis kan man ju anpassa innehållet själv :)
#1 Tack för en bra idé! :) får klura lite på den, mamman är väldigt mån om att det ska vara på sitt sätt och köper själv mycket märkessaker så jag vill ju inte trampa på tårna genom att köpa sådana saker som hon inte vill ha men ska se om jag kan hitta något som hade funkat, hade varit trevligt :)
Barnvagnsskylt med barnets namn? En fin dinglis? :)
Har dom någon favorit Take away ställe? Jag skulle älskat att få presentkort på t.ex. hämtmat första tiden. Eller kanske ett presentkort på en hemlagad middag eller nått sånt
Vi plastbantar väldigt mycket och vi fick gosedjur av min bror köpt från Ekoleko när vår dotter hade fötts som dottern ÄLSKAR! Fördelen med deras gosedjur är att de inte är fyllda med plast (polyester) som de flesta andra gosedjur, utan deras mjukisdjur är fyllda med ull, bomull eller majsfiber. Vi har en häst som är fylld med ull, samt en panda som också är fylld med ull. Trotts detta har de gått jättebra att tvätta i tvättmaskin.
Varierad prisklass - men det är roligt att ge bort en present som barnet kan ha många många år istället för kläder som de växer ur snabbt och nappar som ska kastas efter en månad (man ska byta nappar så ofta!). Sedan finns det barn som vår dotter som inte accepterar napp.
Annars tycker jag att #4 har en bra tanke. Du kanske kan baka bullar och ge dem - de kommer ju få en del påhälsning framöver och då är det trevligt att kunna tina bullar från frysen. Bakat med kärlek!
Jag hade tokälskat förslaget från #4 ! Likadant det här med bullar/kaffebröd. Hade säkert också uppskattat några matlådor, men det känns inte lika kul att ge kanske. Korgen är också en bra idé!
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”
Tack så jättemycket alla för era förslag! Denna gång kör jag på korgen men sparar dom andra för framtida bruk :)