Gravid?
Hej! Jag tog ut min p-stav den 4:e Oktober i år, några dagar senare hade jag och sambon sex. Tror att mensen började 11:e eller 12:e oktober. Lördag den 22:a hade vi sex igen. Dom senaste dagarna har jag haft "mensvärk", illamående, är ständigt trött, har humörsvängningar. Ska till barnmorskan imorgon och göra ett gravtest. Detta är givetvis planerat och vi hoppas att något växer där inne. Vad tror ni?
Kul att ni ska försöka, hade själv p-stav i ca 4år, tog ut den för 4 månader sedan, De som är viktigt att tänka på att fr kan ta ett tag innna hormonerna försvinner, Själv 2-3 veckor efter jag tog ut den hade jag samma symtom som dig plus ömmande bröst, men tyvärr va de inte nått, Försök 4 gör oss, och gravidtest i morgon, hoppas de är nått för er!
Får man fråga varför ni inte testar hemma?
Låter som om det kunde vara din mens som är på g snart igen. Skulle vara helt otroligt om du lyckades bli gravid så där pass snabbt men jag hoppas förstås på det bästa för er skull. :)
Bara att testa, det går liksom inte att gissa. Du kan vara gravid, det kan vara kroppen som reagerar nu när hormonerna ändras efter uttag av p-stav (vanligt att man får grav-symptom då) eller så är det mensen som kommer som #2 skrev. I vilket fall, lycka till!
Nä de är bäst att ta ett test så vet man säkert, personligen tycker jag de är skönast att testa hemma,
En annan sak som jag reagerar på är att såvida du inte har en väldigt kort cykel så är det väldigt tidigt att testa… Du är ju nu bara ca 3 veckor efter senaste mensens första dag. Jag hade väntat minst en vecka till, stor risk att få neg test idag…
Barnmorskan sa till mig när jag var och tog ut p-staven att hormonerna skulle vara ute ur kroppen redan dagen efter. Varför jag väljer att testa hos barnmorskan idag är för att jag ändå ska dit och göra cellprovstagning :)
Det sa dem till mig också när jag tog ut min hormonspiral. Jag fick dock en massa graviditetssymptom ca två veckor efter uttaget (i samband med min äl). Hormonerna kanske är borta men det blir ändå en omställning för kroppen att gå från ett kontinuerligt tillflöde av hormoner till inga alls… Så kanske inte så konstigt att det spökar lite… Är dock gravid nu i v 6 och har typ inga symptom… Så kroppen är märklig…. :) Önskar dig lycka till idag i alla fall!
Men även om hormonerna försvinner direkt så om du hade mens som startade 11 oktober så är det väldigt tidigt att testa för graviditet nu.
Barnmorskan sa att det såg ut som att ägglossningen hade påbörjat när hon gjorde cellprovet ;) Blir att ha lite kul de kommande dagarna ;)