Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1557 ggr
Fien
0

Symptom graviditet 2

Jag är nu i v.5 och har inga direkta symptom, lite att det spänner i livmoder och äggstockar, mest på kvällen och natten. Förra graviditeten så fick jag väldigt tidigt svårt för vissa lukter och smaker (innan jag hade plussat). Nu pratade jag precis med min barnmorska och hon fick mig att bli lite orolig då hon menar att man brukar ha liknande symptom om man blir gravid igen… Än så länge är det ju för tidigt att göra vul så jag undrar ni som har flera barn, stämmer det att man har samma symptom eller har era graviditeter varit väldigt olika?

Sparven88
1

Hej! Ta det med en nypa salt! Ingen graviditet är den andra lik!

OlgaMaria
0

Starka symptom är ju öht väldigt ovanliga så pass tidigt. Visst brukar man ha liknande symptom men graviditeter är ju aldrig exakt likadana. Oroa dig inte.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

RoxannaS
0

Har du något kännande alls? Kissar ofta eller vad som helst? Vill inte skrämmas eller göra dig mer orolig men lita på din magkänsla. Min grav 2 sa direkt jag plussade att något var fel. Och de stämde. Fick MA :(

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
0

#3 Jo men det spänner i livmodern på kvällarna. Och kissar gör jag en hel del, vart mer törstig och hungrig också. Tyvärr är det ju för tidigt att göra någon koll (4+3 idag) så får nog bara avvakta och se. Ville mest veta om det kan vara väldigt olika mellan grav.

RoxannaS
0

#4 Alla graviditet är olika. Kika i tråden om "Vi som väntar barn 2017" så har flera haft den diskussionen uppe om de här med olika graviditeter. Andra graviditeten som nu slutade i abort pga MA, så hade jag egentligen inte symptom alls. Kissade oftare och humöret svängde. Annars ingenting. Ingen molvärk eller något alls. Då gick jag ändå i 10 veckor enligt min beräkning och fostret dog i 6+2. Första graviditeten som gick vägen, så fick jag "mensvärk" (växtvärk nu när man vet vad de är då) 4 dagar innan beräknad mens och mensen dök inte upp trots att värken fanns där så först då tog jag ett test som visade positivt. Sen kom symtomen mer och mer. Kissade konstant, jämt törstig, lukter kändes skarpare, kunde gråta för ingenting, trött jämt typ osv osv. Nu tar jag bara upp de som kom i typ samma veckor som båda fostrena levde i.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
OlgaMaria
1

Ja det kan absolut vara olika, speciellt med sådant som du beskriver - luktsinne och illamående. Sen finns det ju knappast inget man kan göra åt tidiga missfall och skulle det bli missfall så är det antagligen en bra sak - att fostret inte är livsdugligt. Man tjänar verkligen inget på att oroa sig. Låter ju iaf som du har en del gravidsymptom så det verkar ju positivt! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Marvel-lous
2

Jag hade helt olika symptom i början på mina graviditeter. Första gången hade jag inga problem med lukter, illamående eller mer kissnödig - medan jag denna gång fick alla tre. Det enda som båda har haft gemensamt är spänningar i livmodern och trötthet.

Fien
0

#7 tack! Det är så det är för mig nu! Tröttare är jag också, ffa när jag kommer hem från jobbet. Är dock förlyld just nu också, så det bidrar säkert också till tröttheten men inte spänningen i magen….

[Smulan_88]
1

Mina två tidigare graviditeter har varit som dag och natt. Fick en flicka och en pojke och graviditeterna va typiska "tjej/kill" graviditeter. Va helt säker att jag nu när jag är gravid för tredje gången skulle ha en graviditet som va endera som den ena eller också som den andra… Men icke. Denna skiljer sig också från de andra två. (Är i v.11+3) Så ja de kan skilja MYCKET! Va så gott som symptomfri med sonen, så oroa dig inte. Han va även mycket lugn i magen så inte speciellt sparkig heller, kändes bara som "smekande/klappande/lugna" rörelser i magen med han. Med denna har jag spytt mer eller mindre varje dag… Så får väll se hur det blir sen 😉☺️ Njut, för symptomen kan komma från en vecka till en annan.

LillaFrun81
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

V.5+6 idag knappt så jag känner mig gravid i jämförelse med första. Lite ömma bröstvårtor, lite tröttare, gasig, svullen mage, öm punkt på högra sidan magen som moler ibland…… Utan de fina plusset hade jag trott mensen hoppat över en månad ;-)

Fien
0

Känner mig inte heller gravid om jag jämför med hur det kändes förra gången… Innan jag hade pratat med bm så tyckte jag mest att det var skönt att slippa alla symptom, men så fick hon mig orolig…. Men skönt att höra att det kan vara väldigt olika… Förra gången (med symptom) blev det en tjej så kanske en pojk den här gången då :). Spelar ingen roll men hade ju vart roligt om symptomen kunde avslöja så tidigt :)

MinnaJosefin
2

Inga symptom ALLS med sonen, trodde aldrig på att jag var gravid försen UL i vecka 18. Denna gången (vecka 15) har jag haft massvis med symptom! Nu känner jag mig väldigt ogravid för alla symptomen försvann i vecka 12:) Oroa dig inte, det låter helt normalt:)

Lilolizeit
0

Förra graviditeten så hade jag tidigt jätte ömma bröst och illamående. Nu, bara i v.6, så är jag jätte trött och har molvärk.. - betydligt diffusare symtom än gången innan.. Den största skillnade är oron, första graviditeten så hade jag ingen uppfattning om hur vanligt det är med missfall, MA hade jag aldrig hört talas om osv.. Jag var helt orädd och var aå säker på att allt skulle gå bra.. Nu är man så medveten och då kommer ju också oron..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes