Snabbmat???
Hej!
Det är så att jag är gravid för första gången (5+1). Men tyvärr har jag blivit orolig då min kropp i princip bara vill ha skräpmat eller snabbmat för tillfället. Äter jag någonting annat mår jag jätteilla och vill inte äta något mer på princip hela dagen. Är detta farligt för mig och barnet om majoriteten av det jag äter är snabbmat för att hålla ett jämnt kaloriintag? Är långt från överviktig. Men vill inte gå ner för mycket i vikt för då kommer jag bli för smal.
De första 10 veckorna var jag såååååå sugen på chips och sladdriga pommes från donken .. Det var i stort sätt det enda jag åt de veckorna haha… ;)
Skönt att höra att jag inte är den enda! Salt, friterad mat är typ det som går ner bäst just nu haha!
Omg blev så sjuuukt sugen på McDonalds nu!! 😩
// Sofia
Samma. Så nu är pomfritten inne i ugnen :D
Jag åt mcd ostburgare till second frukost, i busskön… :D hahaha. Ät det du mår bra av. Snabbmat är inte farligt om det inte innehåller sådant man.bör undvika som gravid.
Men då så! Då kan jag vara lugn. Äta bör man annars dör man som sagt! :)
Är också sugen på skräpmat heeela tiden (tyvärr), är rädd att jag fått graviditetsdiabetes ena dagen så då får jag en kick att vara nyttig men andra dagen står jag i skafferiet och frossar igen. :)
Ät det du kan skulle jag säga! Det går i vågor för många under graviditeten, med tanke på att många fler än jag kräks så otroligt mycket graviditeten och bebisarna mår ju bra trotts det så tror jag knappast att det skulle vara farligt att äta något speciellt (förutom det man bör undvika såklart). Sen absolut, det är bra att äta allsidigt och bra mat och det är väl bra att man strävar efter det - men om man mår illa av annan mat så är det väl bra att du hittat något som du känner att du kan äta! Var inte så orolig!
Ät de du klarar av att äta huvudsaken att något hålls i magen tycker jag. Jag levde på pizza dom första 3månaderna för att jag int klarade av att äta kött eller att någon stekte kött, låg böjd över toaletten då och kräktes alla gånger. Sen blev de lättare med vanlig mat bara någon anna stekte kunde jag äta mat och jag är ganska säker att min 10mån inte har tagit skada av att jag har levt på snabbmat till och från hela graviditeten. Men jag har ätit vitaminpiller och järntabletter och lite annat istället
Hehe, så mycket skit jag lyckas stoppa i mig under graviditeten så är jag jätteförvånad att proverna ser bra ut och att jag inte rullar fram. Inte ideellt men är det de som slinker ner så är det bättre än inget, känner jag.
Jag har fått sluta äta många rätter, det tar bara stopp rätt vad det är, känner inte igen mig, har inte för mig att jag haft så tidigare graviditeter, jätte knepigt ;)
Okej. På tisdag går jag in i vecka 10 och känner att det har börjat släppa med illamåendet. Äntligen! Så nu ska jag börja äta en mer nyttig allsidig kost. Dock vegetariskt då kött tar stopp på en gång haha.. Så ikväll blir det vegsushi på menyn :)
Jag kräktes i ca 14v av allt och alla med nr 3. Det enda jag ville ha och fick behålla var cheeseburgare från Mac donalds. Så det fick bli såna…