Funderingar kring graviditet
hallojsan
nu börjar det snurra i huvudet!
Hade min senaste mens den 23-25 augusti och räknat lite lätt att jag skulle ha mens runt den 19-21 sep (+- några dagar då ;) ) vi har haft en hel del oskyddat sex mellan den här tiden så att säga ;) och nu sitter jag här med utebliven mens änsålänge och hoppas att den inte kommer, men gjorde ett gravtest med en sån där liten sticka igår morse och det visade negativt :/
Har inte några större gravtecken, bara att jag börjar känna mig mer trött än vanligt och jag känner av lukter mkt mkt starkare än förut, lukter som sambon inte känner alls :P och att jag är konstant hungrig ;)
Har aldrig vart gravid tidigare så vet inte hur allt ska kännas elr hur man ska förklara det!
Vad tror ni om detta? ska jag avakta och se om mensen kommer elr ta ett nytt test?
Både trötthet och lukt kan vara tecken på det. Har du tänkt på om du kissar oftare än vanligt? Molande värk i magen? Stickningar / spänningar i brösten eller att saker smakar annorlunda? Humöret? Konstiga drömmar? Finns mycket symptom. Men man behöver knappt ha något alls. De kan vara så att du testade för tidigt. Du sa själv att du räknat åå måfå. Och ägglossningen kan ha diffat några dagar. De kan ta olika lång tid för ägget att fästa. Man har olika mycket hormoner osv. Så vänta ett par dagar / vecka och testa igen om mensen inte kommer :)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
#1 jag kissar väldigt ofta, vissa dar varannan timme på dagarna, på natten kan jag ibland behöva gå upp 1 gång! Jag har ibland vissa stunder under dagarna en lätt mensvärk liknande känsla, och här fått en hel del flytningar, så ibland tror jag att det är mensen som kommer men icke! Tycker inte smaksinnet har ändrats nåt utan är bara lukter jag blivit känslig emot, har haft väääldigt ont i brösten för ca 2 veckor sedan men just i dagsläget är dom inte ömma alls, men ländryggen värker en hel del! Humöret svänger väl ganska bra, igår var en sån dag jag ena stunden var glad till att helt plötsligt bli mega irriterad/arg till att sen börja gråta och sen gick de så fram o tillbaka under hela dagen! Drömmarna är inte mer konstiga än vanligt så att säga haha ;) Jag har tänkt att jag ska försöka ha is i magen och vänta ta ett till test förens i slutet av veckan nu, och bara hoppas på att mensen håller sig borta oxå :)
Ibland misslyckas man lite med testet. Är du van vid att ta test och vet precis hur du ska göra? Jag har för mig att jag tog två tester på samma dag och det första var negativt och det andra positivt. Gjorde lite fel med det första. Och ibland tar det ett lite längre tag innan testet visar positivt trots att man är gravid.
För mig var det precis så med mensvärk, men ingen mens, som var det tydligaste tidiga symptomet på graviditet.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 tack :) #4 ne kan väl inte direkt påstå att jag är van vid det :P men gör som det står att man ska göra iaf :) Hur gjorde du fel? Vill ju så gärna ha de där pluset ;) går här och tänker hela dagarna på att jag hoppas mensen inte kommer!
Kan ju tillägga att det är idag exakt 5 veckor sedan senaste mensen första dag!
Jaa, ta och testa nu. Haha, blir ju nyfiken! 😉
Idag började bröstvårtorna och området runt ömma som tusan, så får väl se om de bara är Pms med mensen på g elr om det är nåt annat, har testat negativt så många gånger nu innan så vågar inte ta ett test, vill inte bli besviken/ledsen igen ;)
Och nu på kvällen hemsk "mens"värk :( hoppas inte jag får en otrevlig överraskning i morgon bara :s
Får du inte mens nu så borde du testa ;)
Förstår helt klart att man vill vänta med testet. Skitjobbigt att bli besviken ju. Men vi hoppas med dig!
Jag blir inte klok på det här, inte snällt någonstans haha Nu är de 6 veckor sen senaste mensen första dag och ingen mens i sikte, vilket är bra iof, men jag testade mig för 3 dagar sen och det var negativt :'( Kan de vara så att man kan vara gravid iaf och att man är en låghormonare? Känns ju så lönlöst, är jag inte gravid nu så vill jag ju gärna att mensen kan komma så man kan få börja om igen!
Så frustrerande för dig! Hur brukar menscykeln vara?
Absolut kan du vara en låghormonare. Jag tycker du ska kontakta en barnmorska så du kan få ta blodprov :)
Hur har det gått? :D
Fortfarande negativt på gravtest :'( så är väl bara att mensen hoppat över en månad så att säga :/ läst att de är vanligt tydligen :( Inga symtom har blivit mer heller :( så är troligen inte gravid :'(
#18 Ja det känns jätte tråkigt, ska till bm på tisdag, mensen har ju inte kommit och i gå tecken på den heller, och tycker att brösten har blivit lite "hårdare" och har ju lite lätt "mensvärk" till o från, så vet inte vad jag ska tro :( Men som sagt bm på tisdag, är det nåt speciellt ni tycker jag ska fråga? Vad är det för gravtest man får göra där? Bm sa att det iaf kostade 100kr! Kan man vara gravid även om man inte märker nåt speciellt? Tog ett test hemma för kanske 3 där sedan som visade neg :'(