Hålla sig sysselsatt? TIPS?!
Hejhej. Har idag hoppat av högskolan på grund av att jag är gravid (bland annat), blev stressad över att ha så mycket igång samtidigt och vill framförallt fokusera på mig och bebisen sen när den kommer då, och bebisen hade isåfall kommit mitt i allting och det gjorde mig också stressad. Dessutom var tyvärr inte utbildningen någonting för mig heller och jag skulle missat det viktigaste i denna kursen (VFU) för att jag inte kunde vara delaktig där (just på grund av att man blir ju trött och så när man är med barn). Jag får helt enkelt börja studera nästa höst på distans eller något istället :D
Men i vilket fall, eftersom jag är gravid är det ju inte lönt att söka jobb nu och jag får ju ingen graviditetspenning heller, så nu undrar jag hur i helskotta man ska hålla sig sysselsatt till bebisen kommer? Känns ju som en halv evighet tills det är dags, hinner ju gå in i väggen innan dess. Det enda jag har planerat nu är barnmorskan nästa vecka… Jag har ju såklart pengar sparade men vill ju inte slösa det på dögrejer liksom.. Så det känns som man mest kommer sitta hemma… Tar tacksamt emot alla tips så jag får tiden att gå.
Vilken vecka är du i?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
32, går in i v 33 på måndag.
Oj, hm… jag promenerade så mycket jag orkade på slutet, gjorde fint hemma. Sydde till bebisen och lagade mat/bröd/bullar och frös in för att ha sedan när bebisen väl hade kommit. Det var i efterhand rätt trevligt att ha kanelbullar att ta fram när vi fick besök, och såklart skönt att kunna värma grytor och så från frysen och slippa laga mat varje dag.