Vad kan hända?
Vad kan hända med barnet om man får barn med en som använder droger? Jag använder absolut inga droger men killen gör det. Nu pratar jag alltså om det kan bli några sjukdomar eller nå fysiskt handikapp.

Varför vill du skaffa barn med ngn som använder droger? Ett barn förtjänar att ha en stabil förälder.
Visst, det svarar inte på din fråga, men jag förstår verkligen inte.
Kan hända att du inte alls kan bli gravid med någon som håller på att förstöra sin kropp. Spermiekvaliteten hos mannen kan vara för dålig eller helt obefintlig i värsta fall.
Det finns en liten risk för att fostret skulle vara skadat om den här mannen gör dig gravid. Risken är visserligen låg men risken finns. Det är vad jag har fått höra åtminstone. Jag är inte särskilt insatt i det för ärligt talat har jag aldrig träffat på någon som faktiskt vill skaffa barn med en missbrukare. En förståndig människa brukar veta bättre än att försöka skapa en familj med en missbrukare som endast bryr sig om sig själv. =/
det kan ju faktiskt vara så att TS misstänker graviditet, eventuellt helt oplanerat, men isåfall överväger att behålla och tar reda på fakta då den eventuella pappan missbrukar?
Jag skulle säga att det nog beror alldeles på vad det handlar om för droger.
#3 Absolut kan det vara så. Dock tråkigt om någon medvetet har ett intimt umgänge med en drogmissbrukare. Det brukar sällan leda till något gott.
De flesta sorters droger kan nog försämra kvaliteten på spermierna samt öka risken för att fostret inte är riktigt friskt.
Det är alltså viktigtatt både mannen och kvinnan är drogfria innan kvinnan blir gravid.
Nu är jag inte alls gravid och har inga planer på att bli det men tänkte mer utifall det skulle hända. Jag vet att det är en dum idé att umgås med honom så snälla, håll det utanför. Är bara allmänt nyfiken på om det kan skada fostret och på vilket sätt.
#5 Det finns alltså alltid en risk för att fostret blir skadat. Jag tycker du ska därmed vara försiktig och inte utsätta dig eller ett barn för något sådant.
Du kan själv googla och se vad för risker som finns.

#3 tänkte inte så långt :p
TS som jag har förstått det så är det ofta så att brukar pappan droger så får spermierna dålig funktion alt fungerar inte alls. Det är värre om mamman brukar eller har brukat inom det närmsta året innan hon blev gravid. Det jag skulle fundera på är det sociala arvet barnet skulle få med sig på sin pappas sida. Trots att pappan missbrukar kan barnet vara tvunget till umgänge med sin pappa.