Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 631 ggr
[freeatlast]
0

moderkakan i fram

Ni som har/har haft moderkakan i framläge, när började ni känna ordentliga sparkar? 

Jag är i vecka 22+2 idag, har fortfarande bara känt ordentliga sparkar vid två tillfällen… en gång i vecka 18+4 och en gång vecka 19+6. Nu känner jag liksom bara som dova buffar och knuffar inne i magen. Längtar efter att se och känna ordetligt! Det gör sambon med, han har inte känt något än.

Marvel-lous
0

Med första graviditeten hade jag moderkakan fram och första gången jag kände något var en spark  i vecka 17, sen var det "tyst" fram till ungefär vecka 25-26. Däremot var sparkarna alltid lite dämpade, jämfört med t.ex. denna gång då moderkakan ligger bak, de kändes definitivt men inte lika skarpt.

Ceciliaolucifer
0

Min moderkaka sitter tydligen väldigt i framkant och skulle vara stötdämpare deluxe och jag kände sparkar runt vecka 22-23 :) sen gick det fort och jag kände sparkar tydligare och tydligare för varje dag. Är i vecka 32 nu och sparkarna har blivit så starka och hårda att jag längtar tillbaka några veckor när sparkarna var lugnare :)

[freeatlast]
0

#1 Okej, då kanske det inte är nåt konstigt i alla fall att man inte känt mer än. Men kunde andra ändå känna sparkarna sen, även om de var dämpade? Eller blev de aldrig så rejäla?

[freeatlast]
0

#2 Åh, då var det kanske en stark liten bebbe där inne? ;-) Så det går ganska snabbt sen från att det väl börjar sparkas? Jag menar, då är det kanske inte bara nån spark varannan vecka eller så, utan dagligen?

Ceciliaolucifer
0

#3 Från att jag själv kände sparkarna regelbundet så tog det bara någon extra vecka så kunde sambon känna tydligt utanpå. I vecka 25-26 var det fullt liv i magen som syntes utanpå. Då kunde jag lägga mobilen på magen som fick sig en spark så den rulla av :P

Marvel-lous
0

#3 Jodå de både syntes och kändes väl, jag bara jämför med hur det är nu, men visst var de omöjliga att missa och då var det varje dag. 😉

Ceciliaolucifer
0

#4 Från att det började kännas blev det markant tydligare för varje dag. Det gick jätte jätte fort! Njut av det milda buffandet skulle jag säga. Jag fick en spark häromdagen mot revbenet så det knakade och sambon spärrade upp ögonen och frågade om det kom inifrån magen ;)

[freeatlast]
0

#5 #6 - vad härligt, då vet jag att vi ändå har det att se fram emot :-) då kanske det bara dröjer några veckor till då! 

Jag märker i alla fall att de senaste dagarna har jag känt mer och mer buffar och rörelser i magen, kanske är det upptrappningen till sparkarna ^^

[freeatlast]
0

#7 oj då, det lät ju mindre kul :-0 galet att så små krabater kan vara så starka!

Ceciliaolucifer
0

#9 Det tillhör upplevelsen :P Det är väldigt häftigt. Jag kände mig helt plötsligt väldigt gravid när sparkarna kom igång. Hade lite svårt att förstå att ngt växte där inne :)

[freeatlast]
0

#10 ja det är klart, det blir ju plötsligt väldigt tydligt att det faktiskt är någon där inne! :-) 

Jag vet för ett tag sen, när man var i "spökveckorna" och inte kände nånting.. då undrade man nästan om man verkligen var gravid :-P

Lillal8
0

Jag har moderkakan i bakvägg och kände bebisen väldigt tidigt. Däremot går jag fortfarande och väntar på att sparkarna ska komma igång ; ) Är i v 31+0 idag och känner varje dag att bebisen buffar och ibland trycker ut rumpan eller huvudet och får min mage att få en helt knäpp form. Jag tror nästan inte jag kommer att få några riktiga sparkar.