Läcka fostervatten
Ni som läckt fostervatten, hur länge pågick det och i vilken mängd innan bebisen/bebisarna kom? Jag har läckt i tre dagar men först idag kommer riktiga mängder vatten! Har börjat få lite mensvärk och tätare sammandragningar men är så nyfiken på hur lång tid det brukar ta innan det är dags även om det givetvis är olika!:D
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Så fort vattnet började gå på mig så var det värkar direkt..och bebis snabbt. Jag är dock snabbförlöst, så jag är nog ingen som man ska jämföra sig med ;)
#1 Okej! Gick allt på samma gång? Haha men kul att höra andras berättelser ändå;)
Sajtvärd på degus.ifokus
1# nja inte allt, det skvätte väl mer rejält, men värkarna kom rätt så omgående för mig därefter. Bebis var väl ute på ca 2-3 timmar max efter vattenavgång då och hade inte känt några värkar innan :P
#3 Oj då gick det fort!:O Undrar så hur lång tid det kommer ta för mig!
Sajtvärd på degus.ifokus
#4 mjo , men som sagt jag tillhör dem som det går fort för.
Sist jag sattes igång ( mycket försiktigt då jag bad om det på morgonen), så sa de vid typ 8 på kvällen, ja vi får väl fortsätta i morgon , vi fixar säng till maken ( på förlossningen) kl 21:30 så var dottern ute trots allt :P trodde vi skulle få en nationaldags bebis..men icke sa nicke..
#5 Oj! Men på något sätt känns det som att det är skönare eftersom det är över fort?😃 #6 Givetvis. Ligger inlagd för observation med antibiotika, däremot får man gå flera veckor om man inte är i slutet av graviditeten, alltså typ 39+, då får man bara gå 48h!
Sajtvärd på degus.ifokus
#8 Tack snälla! Är i vecka 35+0 idag och varje vecka har vart en seger i och emd att dom höll på att komma i vecka 30! Läkaren gick ronden för en timme sedan och fick då veta att jag har 48 timmar till igångsättning, så håller alla tummar och tår på att det startar av sig självt!:D Men snart är mina flickor här!<3
Sajtvärd på degus.ifokus
#9 Oj vad spännande hhejlollo! Tycker det var nyss du fick redan å att du väntade tvillingar 😎 Lycka till när det är dags :)
Spännande! Fick mina små v34+5. Minns det som igår. Vattenavgång hemma som du. Sedan hade dock mina bråttom. 5 h senare var de ute. Mina behövde c-pap nått dygn. Sondmatades en tid. Vid v37 kunde vi gå hem. :-) lycka till!
#10 Ja jag är så spänd!!:D Haha det tycker jag med! Tiden har gått så galet fort! Åh tack snälla!! #11 Önskar mina med hade vart lite snabba haha, hoppas iallafall att det drar igång av sig självt så ska vara uppe mycket och gå! Vad skönt att ni inte behövde vara kvar så länge! Håller tummarna att vi också slipper det! Tack snälla!!
Sajtvärd på degus.ifokus
Ååh så spännande! Har ju följt dig med spänning hela din graviditet och snart är det dags liksom! Sjukt vad fort tiden går! :)
Men åååh! Så spännande! Jag håller med, det känns inte som det var så längesen vi fick börja följa dig! ❤
#13 Tack snälla! #14 & #15 Vad ni är gulliga! Så roligt att ni velat följa vår resa! Uppdaterar er så fort något händer här borta!❤️
Sajtvärd på degus.ifokus
Hm jag läckte någon deciliter bara dygnet innan. Sedan tog de vattnet under förlossningen då de satte elektrod på huvudet.