Foglossning EFTER förlossning?
Vaknade upp med något som känns som foglossning och det är snart 4 månader sedan jag födde mitt första barn. Kan det vara så? 🤔
Jag vet att det finns dom som aldrig slutar ha foglossning (jag har en avlägsen släkting som går med kryckor/åker rullstol pga konstant foglossning men det ska vara väldigt ovanligt) men jag vet inte om man kan sluta få för att sedan få igen. Jag skulle ringa MVC för dom borde veta känns det som.
l'm back
ja, det kan det absolut vara. Man ska vara rädd om sig under graviditeten om man har foglossning.

Jag hade problem ca 4 månader efter förlossningen. Överansträngde mig för tidigt efter. Jag gick till kiropraktor 4 ggr och det visade sig att musklerna runt hela bäckenet var enormt spända och felaktigt belastade pga tidigare foglossning. Efter 4 behandlingar och mycket ordinerat promenerande blev det bra igen.
Joel är över 2 år ovh har ibland ännu problem med en fog :(
Men är det verkligen möjligt att det kommer plötsligt efter nästan 4 månader? 😕 Det gör i alla fall inte superont och jag kan röra mig som vanligt, mest bara oskönt.

Ja, jag kände inte av ngt innan det, annars hade jag inte överansträngt mig.
Ja alltså det är ju mycket kring höfter och rygg som kan göra ont utan att det är just foglossning. Som ligament, muskler, leder osv.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus

Alla får ju foglossning under graviditeten, men inte alla får besvär. Och det är ju just allt runt fogarna som besvärar, musklerna, ligamenten osv.

För mig är det hormonstyrt, får foglossning varje mens.
Jag blev först av med foglossningssmärtan, sedan har den kommit och gått i omgångar när jag felbelastat och överansträngt mig. Inte lika illa som under graviditeten men ändå irriterande. Min mamma kan ibland känna av fogarna när hon tex skall ställa sig på en stol och liknande. Då är det ändå ca 28 årsedan hon senast var gravid.
Typiskt. Visste inte om att detta kunde ske efter förlossningen 😕 Tror inte att jag har överansträngt mig, inte som jag kan komma på i alla fall. Hoppas i alla fall att det försvinner snart, idag är andra dagen som jag känner såhär. Bara på höger sidan och det går liksom från framsidan på höften och runt på ryggen.
Bär du bebisen på högersida kanske? Jag började bära dottern mycket på mina högra höft för någon månad sedan. Det var inte så bra för fogarna :S