amningskudde
Vill gärna höra vad ni har för erfarenheter av amningskudde? Positivt, negativt… Allt :-)
Funderar på att köpa en, men finns ju galet många att välja mellan… Nån som har erfarenhet av Doomoo amningskudde?
Jag köpte en amningskudde, försökte använda den men fick inte alls rätt på det. Tror att jag fick tag på en lite för liten modell, så jag hade ingen nytta alls av den. Däremot har jag sett de som använt en, och de har sett väldigt bekvämt ut.
Vi matade bara med flaska och det var perfekt att kunna ha den lille bebisen liggandes på amningskudden i lagom höjd så att man fick båda händerna fria. Jag höll flaskan med ena handen och hade andra handen till att smeka huvudet etc. Att hålla en bebis på armen är skitjobbigt :) Jag fattar inte hur vi klarade oss utan amningskudden de få veckorna som vi inte hade någon.
Använde det när jag ammade och tyckte att man fick till en bekväm och avslappnad ställning. Sen har vi ffa använt den till sonen att ligga på och som stöd innan han satt stadigt :)
Vi hade en doomoo med ettan, enda den var bra till var att ha runt honom när han började kunna sitta med stöd 🤪
jag har haft amningskudde och använt både innan förlossning med stor mage för att sova bekvämare, och även vid amning. Har köpt en igen med mjuk stoppning.
De med frigolitstoppning skulle jag aldrig köpa dock :P det ska vara "kudd" stoppning de är mjuka och goa ;)
Positivt! Jag har använt min mycket, framförallt i början! Då låg hon ofta och sov på den hos mig i soffan, supermysig! Nu ammar jag bara på den ibland, men nu ammar dottern klart på 10 min jämfört med 30-40min när hon var nyfödd 😃

Jag använde min jättemycket! Köpte två olika och upplevde tvärtom mot #5 den mjuka gjorde ingen nytta alls så den hamnade i förrådet medan jag använde den frigolitstoppade under hela perioden jag ammade, den var ett underbart stöd för mig. Vet inte om det beror på att jag har väldigt lång överkropp, men jag hade svårt för att sitta bekvämt och amma utan amningskudden.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Sydde en själv och det var guld att ha.