Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 598 ggr
[freeatlast]
2016-08-29 09:48
0

Ensamhet

Har börjat känna mig så fruktansvärt ensam :-( Är inte ensam egentligen, min sambo är helt underbar och stöttande <3 Men detta gör att jag även får skuldkänslor - just för att jag ändå känner mig ensam… Vet inte vad det är för period jag kommit in i, men får nån slags separationsångest varje gång min sambo ska åka iväg på nåt (även till jobbet). Jag får alltså riktig panik, gråter jättemycket och har jobbiga tankar. Det är hemskt att må såhär, det påverkar ju även sambon. Han börjar må dåligt över att behöva åka iväg. Jag anstränger mig verkligen för att inte bli sån, iaf inte sålänge han är kvar hemma. Men det går inte att hålla tillbaka! Tårarna bara rinner… Är det normalt att bli såhär? Nån som har idéer om vad man kan göra åt det? Kram!

Niklas
2016-08-29 09:54
0

Hormoner gör ofta att gravida inte mår och känner som de brukar. Jag tror inte att du behöver vara orolig. Nämn det för din barnmorska vid nästa besök.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Forest]
2016-08-29 09:58
0

Det finns ingen kompis du kan träffa när din sambo är och jobbar? Jag har inte fb men kanske det finns någon grupp där gravida går och fikar/träffas för prata om livet och få tiden att gå lite :) Hormonerna tror jag får dig lite ur balans och kanske det skulle vara bra om du träffa någon att prata av dig hos för slippa få denna panik,  för dig och din sambos skull. Lycka till hoppas andra kan ge dig bra tips

Lilolizeit
2016-08-29 10:01
0

det är så mycket hormoner i kroppen hos gravida, så ja, jag skulle säga att det är normalt. Jag var arg på min sambo dagligen (som var å jobbade i Etiopien) och funderade ofta på att byta lås så han inte skulle kunna komma hem igen. Har tyvärr inga konkreta tips åt dig. Kram

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Ceciliaolucifer
2016-08-29 10:28
0

Jag känner igen mig deluxe, det är hormonerna :) det blev mkt värre ju tröttare jag var fysiskt. Idag vet jag att blir jag så "ensam" så är kroppen för ansträngd. Försök att slå ner på takten :) för mig började det i vecka 23 ungefär. Min sambo känner sig förtvivlad och hjälplös när det blir så men vi pratar alltid om det efteråt. :)

Ceciliaolucifer
2016-08-29 10:29
0

Glömde att skriva att ensamheten kommer fast jag inte är ensammen, missnöjd utan det kan komma tom när vi kramas i soffan :)

FamKryger92
2016-08-29 10:50
0

Mitt skiftar mellan irritation och att jag bara vill sitta i ett hörn och gråta. Nu är det inte alltid på sambon utan ibland är det av utmattning pga valpen. Det är inte hennes fel för hon är ju bara liten och vet inte helt vad som är rätt och fel.

_Fisken
2016-08-29 11:29
1

Vänta tills nåt halvår efter förlossningen innan du drar några slutsatser. Min fru var lite knasig både under o efter. Som partner måste man ha stor förståelse o tålamod. Som gravid kan jag inte uttala mig (trots att jag har lite mage) men det kan inte vara lätt o gå med stor grav.mage o en massa hormoner o svettningar o sånt. Det borde klassas som övertidsarbete o vara gravid o utgå ersättning från FK.