Slemproppen
Det här med slemproppen har jag hört så olika om så man blir halvt snurrig! Men tänkte fråga hur det har sett ut för er ni som sett den? Jag har under flera veckor haft som små genomskinliga/grumliga klumpar som kommer när man torkar sig, igår kom som en lång sträng, väldigt geleaktig och idag kom ännu mer och denna gång var den som lite små trådar i. Kan det vara slemproppen som börjar lossa ännu mer? Jag vet att man inte gör något åt det men tänkte så man vet😃
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag har liknande som dig men jag tror inte det går att veta säkert fören man gjort en undersökning. Verkar som det väldigt individuellt hur den lossnar.
Min kom i små geleklumpar, inte som slem utan liksom gele. Det började 2 veckor innan sonen föddes. Under förlossningen kom resterande och det var en stor slemmig klump utblandad med blod som täckte en hel binda.
För mig så kom det lite slem och klumpar först, sen kom de mindre blödningar. Sen kom själva slemproppen någon dag senare, det var en stor geleklump med lite blod i, gick inte att ta miste på vad det var för mig :) år tydligen vanligt att man blöder lite när slemproppen släpper sa de på förlossningen när jag ringde.