Mage
Måste bara visa min väns mage. Fotade henne idag och hon är i vecka 40+0 och var beräknad igår.
Jag är helt fascinerad av det här. Fick känna hans fötter jättetydligt både igår och idag. Fått känna rumpan, hur han ligger och sett han röra på sig och leva om inne i magen. Det tog ett bra tag för mig att förstå att det faktiskt ligger en liten människa där inne. En du och jag. Hur något så komplext kunnat skapas av två små enstaka celler.
Och jag är så tacksam och känner mig på sätt och vis välsignad som fått vara med om det här, få se utvecklingen, följa med på ultraljud, hjärtljud, koller och det ena med det fjärde.
Min väska inför förlossningen är packad, telefonen är alltid på ljud så jag snabbt kan roffa åt mig den, hoppa i skorna och räsercykla till bussen för att åka in på förlossningen. Det är min gudson som ligger och gottar sig där inne och jag har äran att få medverka när han kommer ut. Hennes mamma kommer delta också, och vågar inte hon klippa navelsträngen kommer jag få göra det. Det här är så häftigt för mig, som aldrig fått följa en graviditet så här nära inpå tidigare. Har även fått ultraljudsbilder som ska ramas in och sättas upp på väggen sen 😍
Nu börjar alla bli hemskt otåliga så vi tycker du kan komma ut snart, lilla mirakel. Vi är många som är nyfikna på vem du är och vi älskar dig redan ❤️
Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.
Vilken vacker kärleksförklaring till Din vän och Ditt Gudbarn. ❤️
Hur har hon det med fostervatten?
#1 Kärleksförklarar mig lite nu och då till dom två :) Så fort jag har chansen så ligger jag nära och klappar på magen, klappar på honom och pratar till honom. Så fort jag börjar så blir han helt stilla. Som om han lyssnar. Trots att det inte är mitt barn eller jag ens träffat honom än så älskar jag honom oändligt i alla fall!
Vad jag vet ser allt bra ut. Jag tror att det är bra med vattnet, inte frågat henne faktiskt :o Annars ser allt bra ut, perfekta värden och superfina hjärtljud och bra mått på magen. På gynundersökningen igår konstaterades det att tappen är mjuk och centrerad samt att bm kände hans huvud. Vi båda känner att det nog är på gång i veckan, annars skulle de diskutera igångsättning på samtalet kommande fredag.
Jag har även avbokat allt nästa vecka för att vara beredd när/om det händer. Får även tillåtelse på jobbet att ha telefonen på mig (inte tillåtet annars) och kunna åka iväg om hon ringer och det är dags.
Åh vad vackert skrivet ❤️ Vilken fantastisk vän du är. Hoppas allt går bra och att liten tittar ut snart och att allting är bra med honom. 😍❤️
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
#3 Åh, tack!
Ja, jag tycker det med! Sitter med telefonen i handen konstant mer eller mindre och väntar på att min vän ska ringa och tala om att det är dags och lille Liam kikar ut 😍 Är såååå nyfiken! Hittills har alla värden varit exemplariska och han följer sin kurva idealt. Men samtidigt så ser man ju inte om det är några psykiska fel på honom. Både mamman och pappan har diagnoser.
Så fin han är <3
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Stort grattis till dig och din kompis!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Blir alldeles varm i hjärtat av att läsa ditt inlägg och denna tråd :-)
#6 Han är helt bedårande! 😍 Älskar honom från samma sekund han tittade ut. Fick även tillåtelse av mamman att filma förlossningen så har nu massvis med material jag sitta och klippa ihop till en förlossningsfilm till henne :D Han har även fått ett smeknamn av mig redan - Grodan! För på bilden jag postade så tyckte jag han såg ut som en liten groda 😍
#7 Åh, tack snälla! Ska hälsa henne det :D
#8 Åh, vad fint! 😍
Mamma och bebis mår bra. Mamma är trött och bebis äter konstant. Vi åkte hem från BB igår eftermiddag, och nu är det lite bättre. Får ett par timmar sömn mellan maten, tack och lov. Har inte blivit så mycket sömn för min del heller, då jag vaknat för minsta lilla och behövt vara alert med assistans om hon behöver det. Han är vaken lite mer och har nog de vackraste ögon jag sett! 😍 Stortjöt när han föddes och hade svårt att hålla tårarna inne redan när hon låg och hade helvetesvärkar innan krystarbetet. Blir fortfarande gråtfärdig när jag tänker på vad hon åstadkommit och skapat!
Lika mycket som det var obeskrivligt mäktigt att vara med och se hela resan, lika jobbigt var det att se henne ha så ont och veta att jag kan ingenting göra för att lindra. Kan bara vara där, prata med henne, andas med henne, påminna henne om att trycka smärtan neråt, upp med huvudet vid krystandet, andas, kom ihåg att vi finns här, klappa på henne och andas igen. För första gången i mitt liv är inte barnskrik jobbigt och öronbedövande. Fick vara första att hålla honom när hon behövde duscha av sig och bli lite fräsch igen. Fått bära runt på honom eller ligga i sängen med honom och trösta och vagga när mamman behövt gå på toa.
Det blir heller inte en Liam utan en liten Noah istället! Han vägde 3590 gram när han kom och var 51 cm lång! Exemplarisk bebis och som heller inte sa ett pip när PKU-testet gjordes.
Det måste vara underbart och guld värt för din vän att ha en kompis som dig. Skönt att allt har gått bra :-)
#10 Ja, jag hoppas det!
Har skapat en mail till honom dit jag och mamman kommer skicka mail med bilder på honom och saker han gör/säger. När han blir 18 ska han få lösenordet dit och kunna läsa allt som hänt under hans liv :)