Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 783 ggr
[freeatlast]
0

Hjälp...

Har lite panik… mina svärföräldrar (spec. svärmor) är väääldigt "gosigos" med sin son (alltså min sambo) och det går emellanåt till överdrift kan jag känna. Svärmor behandlar honom som att han är hennes lille pojk som fortfarande bor hemma och att hon är den som tar hand om honom och ser till att han har det bra. Det får mig att känna mig som jag inte duger till :-( och som att jag inte tar hand om honom tillräckligt bra… fast jag egentligen vet att jag gör det. Men förstår ni hur jag menar? Det är iaf en jobbig känsla och man känner sig som en kass flickvän :-/

Till min nya rädsla nu då… De säger (upprepade !! gånger) att "åh tänk, sen kommer vi komma hem till er jämt!" och "då får du ha mamma på besök flera gånger i veckan" osv.. Jag är skitskraj att det verkligen kommer bli så! :-S Vad skulle ni gjort/sagt i ett sånt läge?

Agafia
0

Prata med din sambo och tala om hur du känner . Låter som om din sambo bör klippa navelsträngen till mamma och stå upp för dig o er blivande familj 😊

densomundrar
0

Killars mammor är oftast så tyvärr och det är nog sådant man får acceptera, har liknande problem och vårt har gått så pass långt att det ofta tär på alla typer av relationer mellan oss alla. Låt henne behandla honom på det sätt hon vill och lämna deras relation i fred, det är nog bäst så för husfriden. Låt henne dock inte trampa in på ditt "revir" utan säg ifrån vänligt men bestämt. Det är det största felet jag gjorde, jag lät henne hållas i typ 5 år med att lägga sig i och bestämma över saker som rörde mig, tills jag en dag tröttnade och exploderade, vilket inte slutade gott… Prata med din sambo om din rädsla, det kanske inte är så allvarligt menat från hennes sida så förhoppningsvis oroar du dig i onödan, men det kan vara bra att ni redan från början är enade om vad ni kommer tycka är ok och inte och hur ni ska hantera situationen om hon typ flyttar in hos er. Lycka till

Lilolizeit
0

Håller med dom andra, du måste prata med din sambo. Han måste vara på samma sida som du om det ska bli bra. Alternativt ta upp med henne direkt, när det/om det, blir så att hon hänger hos er jämt..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

flocken
0

Känner igen mig ;) Min svärmor har alltid varit dalltig med sina söner. När jag blev sambo med den yngsta så började hon lägga sig i. Men min svåger, hennes äldsta som sa ifrån. " nu slutar du vara där o hålla på. Om de behöver hjälp säger de till" Lite buttert o surt. Men idag är det bra.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lillal8
0

Försöker fundera hur ni skulle kunna hitta en smidig lösning.. Var öppen mot din sambo vilka behov du har och låt honom sköta sin mamma. När ni är i bebisbubblan så har väl folk förståelse att rätta sig efter er hoppas jag : / Min man och jag tackar aldrig ja till inbjudan och besök utan att fråga den andra först.. Jag måste kolla med henne/honom först, jag hör om mig. Så har ni tid att prata om det. Vill hans föräldrar komma och hälsa på så kanske ni kan ha som rutin att din man och bebis åker till dom istället och hälsar på, och du också förstås när du känner för det. Att hans mamma daltar med honom kan ju vara irriterande men att du skulle vara en dålig flickvän för att du inte gör det måste du nog försöka släppa. Hoppas hon börjar se honom på ett vuxnare sätt nu när han har/ska bli pappa.