Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1352 ggr
floppy
0

J**la fogar...

Ja, finns väl inte så mycket annat att säga. Nu e dom på gång o bråka igen. Uss, va jobbigt det e. Va ut o gick lite igår. Var inte alls nå långt, blev väl kanske en kilometer totalt, men visa sig sen på kvällen att det sku jag inte ha gjort. Så nu får man bara ta o ta det lugnt me promenaderna… :(
Ville bara beklaga mig lite…

Pernilla
0

Jag håller helt med dig. Fyyyyyy tusan…

Anterrabae
0

Vid foglossning har jag fått veta att magesiumtillskott är överlägset effektivt.Har ni testat det? Gravida brukar rekommenderas högre dos än rdi på apotekets burkar.

MINST 400 mg om dagen.. men man kan ta upp till 1200. Vet en som kunnat gå igenom hela grav trots att hon kände av foglossningar pga hormoner innan det gick att mäta med gravtest. Senare i grav tog magnesiumet slut och hon fick ont igen. Ett par dagar med magnesium och smärtan var borta… eller iaf nästan borta. Hon blev rekommenderad detta av en barnmorska..

Kan ju vara värt att testa. Det som kroppen inte vill ha bajsar man ut, så det blir inga överdoser kvar i kroppen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

floppy
0

#2 Måste testas… :)

Pomperipossa
0

Har ni provat "bälte"? Funkade överlägset för mej.:)

floppy
0

Hade bälte förra gången, men då funkade det inte alls. Blev nästan värre. Men denna gång ha det precis börjat, men börjat direkt me "full fart" känns det som. Sku få remiss ti o komma ti fysioterapeut så funderar starkt på det o hoppas att det hjälper…

AlbaStiffler
0

Jag har vart hos en jätteduktig sjukgymnast för min höft, och hon pratar då och då om kvinnor med foglossningar som hon brukar hjälpa. Finns mycket övningar och grejer man kan göra!

Pomperipossa
0

*suck* Jag ska ju inte vara inne på gravidifokus över huvudtaget… Blir ju sugen på att skaffa en till ju…Skrattande

AlbaStiffler
0

#7> haha, blir du sugen på knoddar när du läser trådar om fog-problem…hahaha. Då ligger man risigt till! :)

floppy
0

Kan inte annat än hålla me dig AlbaStiffler. Haha… Just nu önskar jag nästan att jag inte va gravid.. Generad

Pomperipossa
0

Just nu skulle jag vilja ha ett helt fotbollslag!! Beror kanske på att jag inte får skaffa några fler som gör att jag blir extra sugen…:)

Petra_
0

Jag är gravid för första gången, och jag går i in i vecka tolv. Men nu undrar jag bara hur det känns när höfterna börjar rasa? :-)

Jag får superont när jag ligger på sidan en stund, och när jag går i trappor. Är det foglossning på G?

floppy
0

Kan nog kanske vara fogarna som börjar krångla. Förra gången hade jag mera ont i baksidan av benen, mera som att det va ichiasnerven som krångla (hur det nu stavas).
Nu har jag ont mellan benen, o just trappor i ligga på sida e ingen hit. Undvika trappor, o ha en kudde mellan benen kan göra att det lindrar.

Petra_
0

Ah, tack för svaret. Ska försöka undvika att vända mig i sömnen, svårt :-)

floppy
0

Svårt att låta bli o vända sig, men kudde mellan benen kan lindra. Sen vet jag även att akupunktur kan funka. Prata me BM om hjälp o tips…

Pomperipossa
0

Man kan ta en sk "amningskudde" och vända "fel" väg. Den är stor och bra och funkar bra att putta runt alla otympliga kroppsdelar. En annan sak som funkade bra för mej var värme…:)