Gravid?
Hej alla! Jag har ätit cerazette i ca 4-5 månader. Min mens brukar i vanliga fall vara SENAST en månad försenad men denna månaden har det gått ca 2 månader (lite mer) då jag slarvat med pillerna så finns det väl en liten risk? Jag tog ett graviditetstest hemma förra veckan men det visade inget. Har ni ångra tankar om detta? Tack på förhand!
Det är väl ganska vanligt att mensen blir oregelbunden och kommer mer sällan / uteblir då man tar cerazette!?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Man får ingen ägglossning med cerazette så men sen uteblir. Jag har inte blått på 5 månader.
Jag har haft mens de andra månaderna och jag har även skarvat med pillerna så det känns så jobbigt att inte veta
#3 man kan ha mellanblödningar/ mena men måste inte. Ta ett test om du är orolig så vet du säkert.
Du får väl nöja dig med vad gravtest visar. Jag tror det normala är att blödningarna kommer mer och mer sällan, eller kanske inte alls. Så i början kan det vara mer "normalt" och sedan bli mer och mer sällan. Eller så har det kanske upphört helt nu.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus