MA
Om man får en avstannade graviditet, kan man då ha symtom kvar? Visar graviditetstest en negativt eller positivt?
/Surpan
För mig visade testet ännu positivt en stund. Jag hade vissa symtom men dom avtog. Ömma brösten försvann bland annat… Mitt Ma hade skett i v7 och jag fick reda på det i v.12 på klubb. Fick direkt cytotec. Min andra graviditet hade jag knappt några symtom alls. Hade ett par extra vul där för orons skulle(ett privat) där han ansågs vara ännu ett ma men sen tickade hjärtat på ett andra… Men utan de där extra vul/ul hade jag inte trott jag var gravid alls just pga inga direkta symtom.
Så ett positivt test är ingen garanti för ett levande foster? :/
/Surpan
nej
Om jag förstått det rätt så kan graviditetshormonerna finnas kvar i upp till några veckor efter ett missfall och därav kan ett graviditetstest vara både missvisande och förvirrande, speciellt vid misstanke om missfall.
Hcg nivåerna kan vara tillräckligt höga för att ge utslag på ett graviditetstest upp till 9 veckor efter ett missfall/ma
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Oj! Vid mitt förra missfall fick jag negativt efter 3 timmar… men då vet jag att det inte finns något att göra för oron.
/Surpan