ROS-Möte
Tänkte se med er vad har ni för erfarenhet av ROS-möte?
Om de är läkaren och BM på MVC som har bestämt de utan att man vet varför. Kan man säga nej till Ros-möte eller de är något som dom kan tvinga en att ha?
Och varför har man ROS-möte?
Ros möte eller Råd och Stöd möte verkar vara knutet till socialen, så nej det tror jag inte du kan neka utan att få problem.
Min soctant då för Rehab som vi har. Hon blev paff när jag sa att dom ville ha ROS-möte.
Ja då jag inte har arbete och min man har varit sjukskriven har vi Ekonomiskt bistånd hos Soc. Men inte Familj och Individ.
För 2 år sen var de inte ens på tal om något ROS-möte. Och jag har aldrig hört talas om ROS-möte.
Är redan av personligt anledningar förstörd av Socialens "Väl mening hos Familjer" Där jag ser sett hur dom jobbar och extremt mycket negativt. Väldigt få positivia lösningar från deras sida. Vilket vår MVC vet om och Vår tanta på Rehab/soc. Hon ser INGEN som helst anledningar till ROS-möte. Nu vet jag dock om att hon inte kommer sätta kniven i ryggen på mig då vi har tät kontakt.
Jag har inget emot att MVC vill vara en trygghet och en säker pungt mm. Men när man får en BM som säger att hon har ansvaret för min bebis i MIN mage. Då har jag svårt att de som något posetivit. När MVC i samma stad men en annan del. Sket i när man väl behövde dom. Så kanske bara jag som är som jag är haha.
Och där på HSP. Ja en blandning men ALDRIG där de äventyrar en annan människa