Väntar en eventuell flicka
Hej!
Ni kanske vet detta mer än mig. Jag är i vecka 18 och undrar hur ser de ut på en ul bild om de är flicka och pojke? Har googlat men har inte hittat något alls som är lätt att se. Igår på Ul trodde hon att de var en flicka men osäker.
Sen Gamla fina Svenska flicknamn. Gärna med katolsk och asatro koppling. Vi har ett namn men vill suga på flera.
Tack på förhand
Här kanske du kan hitta nåt?
http://medeltiden.ifokus.se/discussions/4d717462b9cb46222d080813-medeltida-namnasa-namn
Kanske inte så mycket katolskt i det hela, men asatron finns det ju mycket om i alla fall :)
Idun är bland de finaste namnen jag vet. Vi väntar troligen en pojke så Idun är inte aktuellt för oss.
Jag tror nästan alla som inte är utbildade ultraljudsbarnmorskor har svårt att tolka vad man ser på en ul bild.
Ända från början så kändes det som att de va en pojke och när de sa att det såg ut som en snopp " liten skinnbit mellan benen", som de sa på RUL, så fick jag min känsla bekräftad ännu mer.
flickor har tre streck vid könet, medan pojkarna har en tydlig snopp och pung vid RUL. De är såpass utvecklade att man kan se det från ca v 14-15 utan problem om man vet vad man ska titta efter, och om bebisen visar upp sig.