Gynakuten
Sitter på gynakuten i Lund pga ett eventuellt pågående missfall. Kan läkaren skicka hem mej utan någon undersökning och ge mej en tid på torsdag? Har suttit här sedan halv tio… Jag vill ju bara veta om blobb mår bra :-(
Usch att sitta så länge också sent. 😞 Jag tror inte dom skickar hem dig, isf borde dom ju faktiskt redan ha gjort de… Dock är förmodat missfall inget prio så andra mer akuta går före.. När jag var där av samma anledning, också i Lund, satt jag o vänta tills jag var sist i väntrummet ☹️ Är det fler där? Väntar du fortfarande eller har du fått komma in?
Hur har det gått för dig?
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Blev hemskickad med massa papper att läsa och instanser att ringa. Ingen undersökning ingenting. Valde att vänta och testade negativt veckan efter. Jättetråkigt bemötande men hoppas på bättre tur för dig!
Tråkigt. Vi for in på akuten vid min senaste missfall. Fick vänta 7 h, men sedan fick vi vul och tid på gynakuten 2 dagar senare.
Jag blev hemskickad och som svar - ring blödningscentralen i Malmö Ringde dom idag… Tidigaste tiden på tisdag nästa vecka :-(
Men va?! :((( Nä fan vad dåligt! Vad arg jag blir! Hur länge fick du sitta och vänta innan om skickade hem dig?
Men fy vad tråkigt att höra :-(
Åkte in kvart över nio, dom skickade hem mej halv två?? Sjukt ledsen blev jag :-( vet inte var Jag ska vända mej. Min MVC har semesterstängt…
Hur långt gången är du? Vilka symptom har du som får dig att misstänka missfall? Kan vara bra att veta :-) Nu vet jag inte hur sådant går till men troligen kan dom inte göra något, beroende på hur långt gången du är brukar dom inte ens kolla upp misstänkta missfall. I vilket fall som helst tycker jag iallafall att det är oproffitionellt av dom att inte ens ta in dig för samtal, antingen för undersökning, för att lugna eller för att kunna konstatera något och förklara varför dom i dagsläget inte kan göra mer. Jag hoppas att det får bra för dig och den lilla. @):-