Magen..
..är så fruktansvärt svullen och öm. Kan inte stänga byxorna längre :-/ Jag är bara (tror vi) i vecka 8+3, brukar man vara så svullen såpass tidigt? Kommer behöva skaffa nya byxor snart :-P
Japp :) jag hade mest behov av mammabyxor första trimestern, sen gick det att ha vanliga byxor under magen :p
Ja tarmarna svullnar också, händer mycket där i början för att sen plana ut en period tyckte jag.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag har fått gå omkring med byxorna uppknäppta under t-shirts och tröjor :-P när brukar magen gå från att bara vara svullen till att det är en faktisk "gravid-mage"? :-)
Sätt ett gummiband i hålet och trä det över knappen. Vips så har man några extra cm och riskerar inte att byxorna faller av :)
Smart, tack för tipset! :-)

Åh, den där svullna magen alltså! Gud vad tarmarna kunde svullna upp. På kvällen var det värst för mig. Gravidmage kom för mig runt v 20 så kollegorna på jobbet (de som visste) kunde se. Min man kunde se utan kläder från runt v 16 att det va en liten bula långt ner på magen. Den där gravidbulad har kommit nu de senaste veckorna nästan, fast jag kan fortfarande dölja det ganska bra i pösiga kläder i v 29. Fast det där är väldigt individuellt… Jag har klarat mig lindrigt undan :) vi får se hur mycket jag svullnar upp det sista :P Det man kan säga är väl att det är först efter v 13 som livmodern växer över kanten på blygdbenet, så innan dess går det inte att få gravidmage av annat än uppblåsta tarmar, även om man ser nog så gravid ut av det :P
Japp, jag blåser upp som en badboll i början och är fortfarande rätt svullen än (v11) men det är lite bättre nu. Körde mammabyxor direkt när svullnaden kom, minns från förra graviditeten att det var värt det, men kan nu till viss del ha vanliga byxor; med mjuk linning dock ska tilläggas. ;)
Jag körde gummibandstricket på jobb-byxorna hela graviditeten då gravidbrallorna jobbet tillhandahöll inte gick jobba i haha!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus