Vara orolig?
Min ena häst slog upp huvudet på min mage ikväll och jag blir ju orolig nojig som jag är.. Han slog till ovanför naveln så att säga och efter det började barnen sparka och sprattla och håller fortfarande på, behöver jag vara orolig eller är jag bara nojig??
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Var det en hård smäll? I sådant fall skulle jag nog ringa och prata med någon. Har ju hållit på med hästar så jag vet ju att det inte behöver vara en hårt smäll när de flaxar ikring med skallen även om det blir en liten buff :-) Var det en liten buff skulle jag nog inte oroa mig jättemycket, Iom att smällen var så högt upp.
Klart de sprallar om de går svallvågor där inne ;)
Skämt å sido, de ligger väldigt skyddade i vatten. De flyter ju undan väldigt bra, men blir ju så klart överraskad i sin lugna lilla bubbla och är väl säkert upprörda.
Gjorde/gör det ont på dig? hur reagerar livmodern? mycket sammandragningar? Var det något särskilt som gör att du oroar dig, eller är det bara att det blev en knuff i magen som skrämmer?
Tack för era svar! #2 Haha jo detta ju sant, ingen gillar ju att bli väckt heller och just då låg dom nog och sov;) Jag fick inte ont och har inte känt av något mer än att barnen vaknade till liv! Men blev mest orolig över att det blev en duns in i magen, var inte jättehårt så kanske bara nojar! Just att jag inte fått ont tänker jag att då borde det ju vara okej?
Sajtvärd på degus.ifokus
Nej då lovar jag att allt är lugnt :)
Jag fick samma helvilda galna protester varje gång jag smällde ner toalocket på nätterna ;) Jag riktigt kände hur han flög i taket och blev yrvaket arg därinne. 😃😇
#4 Tack! Då känner jag mig lugn!😃 Haha jag förstår honom😉 Finns ju inget värre än att bli väckt🙈
Sajtvärd på degus.ifokus
😃 Det är charmigt när magen börjar ha åsikter och styr och ställer i ens liv. Då får man en föraning om vad som kommas skall 😉
Inte är du nojig inte, fullt normalt att vara orolig och det är bättre att rådfråga en gång för mycket än för lite :-)
Jag har läst att modern praktiskt taget måste vara döende pga tex den krasch för att bebisen ska ta skada. Var en läkare som skrev en artikel under vintern. Han ville lugna alla oss mammor som ramlat på magen under vintern…
#8 det låter ju betryggande, då vet man iallafall att magen tål en hel del stryk innan bebis/bebisarna tar skada :-)
Lite OT men efter att ha läst igenom tråden kan jag alltså lugna ner min oro att jag INTE kommer kunna t.ex. bryta armen på bebis när jag känner och trycker på magen :)
Barnmorskan är ju ganska hårdhänt när hon känner igenom men man är ju alltid lite orolig.

När jag pratade med min bm om ridning och att killen inte ville att jag skulle rida under graviditeten, sa hon att jag i princip behövde bli trampad i magen innan bebis blev skadad.
#10 Ja det kan vi avfärda på momangen som helt obefogad oro :P du kan inte bryta något på bebis, den flyter bokstavligt talat iväg vid tryck mot magen.
Alltså tänk er en vattenballong med ett föremål i. Det går åt rätt mycket våld mot ballongen innan man kommer åt föremålet i den!