Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2734 ggr
Sandiy
2016-06-01 20:51
0

Missfall ? :(

Tror jag fått missfall.. Började blöda nu på kvällen, var en del rött blod, kom en del när jag torkade mig också. 
Tog på en binda och har inte kommit något mer än, nyss när ja kissa så kom de lite blod på pappret men va rosa istället. 
Har inte direkt några smärtor i magen nu heller, illamåendet är kvar oså. Är så rädd att jag fått missfall :( 
Tänkte ringa bm imorgon. Hur snabbt tror ni man kan få tid när man tror man fått missfall?

RoxannaS
2016-06-01 20:59
0

Om de är missfall så kan dem inte göra något i alla fall. Vet inte vilken vecka du är i, men desto längre gången du är desto mer bör du känna av om de är missfall. Jag har haft missfall och jag blev sängliggandes på grund av värk i magen. Och blödde något otroligt mycket. Så frågar du mig låter det inte som missfall. Låter mer som att de är någon bristning eller så du fått. Man blir lätt känslig i underlivet som gravid och får lätt bristningar. Tror du skulle blöda betydligt mycket mer om de är missfall. Så ge inte upp hoppet än :)

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sandiy
2016-06-01 21:01
0

Jag är i v8. (7+2).. 
Har blivit väldigt bubblig i magen sen ja började blöda…

RoxannaS
2016-06-01 21:19
0

Då bör du få värk om de är missfall

soundtrack
2016-06-01 22:24
0

#3 Inte nödvändigtvis. Jag har haft 2 missfall som varit tämligen smärtfria. Det första var ett MA, när jag började blöda hade jag bara lätt molvärk som inte kändes värre än växtvärk (sen fick jag cytotec för att driva ut det och då fick jag ont). Andra missfallet hade jag i början av v6, då hade jag inte ont alls.. Det  missfallet började med små blödningar som kom och gick typ 4-5 dagar. Sen var jag helt blödningsfri i 2 dagar innan det kom en rejäl störtblödning.

TS; det kan vara missfall, det kan vara en "ofarlig" blödning, det går inte att säga just nu. BM kommer troligen inte vara intresserade av att göra så mycket tyvärr. Man brukar få åka in akut för att (möjligen) få ett VUL.

Sandiy
2016-06-01 22:44
1

Fy vilken panik jag har.. Känns som att bara för att vi valde att berätta för min familj så går det åt skogen. Har verkligen sett fram emot detta, idag täntke vi berätta för min sambos familj men blir nog inget förens vi vet säkert. Helt förstörd :( Har varit så rädd varje gång jag ska på toa och nu kom den blödningen man var så rädd för :(. Känns som att jag får lite molande värk till o från nu. Vet inte om de kommer för att jag tänker på att jag är rädd för att få smärta…

Blir nog en sömnlös natt :(

[TanatosNyx]
2016-06-01 23:07
0

Jag tror tyvärr spontant på missfall när jag läser, du verkar känna på dig hur det ligger till och den instinkten är inget man ska ta lätt på. 😕 kroppen vet.

Håller självklart tummarna för att allt är bra dock 🌺

tlover
2016-06-02 00:08
0

#3 Det behöver inte vara så, nu fick jag visserligen värk då jag fick missfall men det var så lite att det inte ens var i närheten av mensvärk. Det blödde mycket mindre än vid mens också för mig, däremot så blödde det under en längre tid.

#5 Då jag fick missfall så hade jag berättat för alla i familjen och det var så skönt när det visade sig att det var ett missfall och inte någon annan slags blödning för jag behövde inte dölja att jag sörjde och jag fick jättebra stöd från familjen.

Det behöver ju inte heller vara missfall, det finns lite olika anledningar till att man kan blöda och ha ont även om man är gravid men för att veta vad det är så kanske du ska kontakta BM för VUL eller liknande så du slipper vara osäker på vad som händer.

l'm back

MinnaJosefin
2016-06-02 08:19
0

Min syster fick missfall i vecka 8, blödde inte särskilt mycket och inte heller så mycket värk i magen.. så det kan tydligen vara lite olika på hur det yttrar sig, OM det nu är ett missfall du fått. Håller tummarna och lycka till!

Sandiy
2016-06-02 08:37
0

Det slutade blöda innan jag gick o la mig igår.. Har inte blött något sen dess heller.

Måste bara inflika o säga att min magkänsla säger inte missfall, det var inte ens min första tanke när jag såg blodet utan de var mer "fast man kan blöda lite när man är gravid". Men sen kom ju tankarna… Och självklart googlade man. 

Spydde denna morgon med….
Ska försöka få tag i BM så fort telefontiderna öppnar.

Charlotte94
2016-06-02 08:41
0

Hej hoppas det löser sig!! #9

tlover
2016-06-02 08:45
0

#9 Jag tror du ska lita på magkänslan, jag visste direkt att det var missfall på något sätt. Man känner väl att något är fel. Men det är bra att kontakta BM ändå, om så bara för att lugna ner sig.

l'm back

Sandiy
2016-06-02 09:16
0

Jahapp, blir väll inget snack med BM.. Deras telefontider är 8.30-9.30. Men de har inte haft öppet alls… Får vänta tills imorgon helt enkelt :(

[Liinda]
2016-06-02 09:23
0

Ring gynavdelningen! När jag ringde om blödning så hänvisade dom mig till gyn.

oh-la
2016-06-02 09:48
0

Du kan alltid ringa en gynekolog också. Har din barnmorska möjlighet till att göra ultraljud? Det är hemskt när man får den där blödningen. Som om någon bara rycker undan mattan under fötterna på en. Jag fick en i v 5 med ljust blod på pappret som höll i sig i någon timme ocj jag satt bara och grät för jag var så övertygad om ett missfall. Sedan fick jag en ny blödning i runt v 10, brun och höll också i dig i någon timme. Båda gångerna var jag övertygad om att det va kört men nu sitter jag i v 26 med ett himla liv i magen! Från v 8+0 kan man göra ultraljud och se hjärtslag enligt min barnmorska och min ultraljudsbarnmorskorska. Det kan säkert skilja. Jag valde att göra så eftersom jag hade sådan ångest över blödningen. Grät även på ultraljudet när man såg ett litet hjärta eftersom jag trodde det var dött. Åker du akut till gyn finns risk att du blir sittande i många många timmar, bara en liten varning. Blödning i tidig graviditet är inte räknat som väldigt akut. Anledningen är som någon längre upp sa att man inte kan göra något ändå. Det är annars alltid ett alternativ. Den där väntan är verkligen hemsk, och att googla när man får en blödning gör inte saken bättre (jag vet, jag har gjort samma sak) för det finns verkligen inga historier med lyckligt slut när man googlar. Å andra sidan är mindre blödningar ganska vanliga i tidig graviditet så det finns säkert hur många historier som helst om att det går bra! Jag håller tummarna!

Sandiy
2016-06-02 09:55
0

Bor i en väldigt liten stad, så det är samma nummer till gyn o bm.  
Efter telefontidens slut så kunde man lämna ett medelande så skulle en bm ringa upp under dagen. Så jag hoppas verkligen dom gör det :( 

Tog ett digitalt test (säkert helt i onödan då de säkert tar ett tag innan de går ur kroppen) men visade gravid 3+. Gjorde  mig inte lugnare…

Sandiy
2016-06-02 10:34
0

Har fått någon form av flytning eller nått slemmigt iaf. Ytterst lite o lite missfärgad men inte åt de bruna hållet och inte rött.. Så de kanske är något på g :(

MinnaJosefin
2016-06-02 12:31
0

Jag småblödde med lite i början, allting var bra med sonen:)

Sandiy
2016-06-02 14:27
0

Ringde gyn mottagningen på näl istället. Fick en tid imorgon kl 11.30. Fy va orolig jag är :(
men ska bli skönt o få veta hur det står still där inne..

RoxannaS
2016-06-02 14:43
0

Håller tummarna att allt är bra. Kram <3

villavägen
2016-06-02 16:30
0

Lycka till imorgon, tycker inte det låter som missfall.

JeFo
2016-06-02 21:31
0

Min syster hade ett missfall och hon hade sååå ont. När hon sedan blev gravid igen började hon blöda. Kom och gick i flera omgångar. Hon var helt förstörd för man gör inte så mycket åt sånt här utan låter tiden utvisa allt. Hon var in på koll iaf efter att ha ringt runt 50 ggr. Där såg man att det fanns något. Efter kollen blödde hn massa igen… Ibland kom det massor, några dagar inget, andra dagar lite rosa och några lite brunt. Iaf resulterade det  i en son! Trots massa blödningar från v 6 till v 13 tror jag hon höll på innan det gav sig. Hon gav sig inte utan kände sig gravid och inte tom som första gången då hon fick missfall.

Hoppas det går bra för dig!

Intehärutandär
2016-06-02 21:34
0

Jag fick missfall i Mars i 10 v och det började med rosa flytningar och gick snabbt över till forsande blod blandat med klumpar de närmaste dagarna. Hade flytningar på fredag, på lördag var vi på akuten, på söndag blödde jag stora klumpar och på måndagen hade vi tid på akutgyn och där fann man inget foster. Gjorde ont, men jag är van att ha stark mensvärk och kronisk värk - så jag klarade mig med värktabletter och vila.

Sandiy
2016-06-03 13:46
9

Då var det avklarat. Allt såg bra ut och man kunde se ett hjärta ticka! 

Känner mig lite lugnare men pustar inte ut ännu.

RoxannaS
2016-06-03 14:46
0

Gud så skönt. Håller tummarna att allt fortsätter gå bra trots att kroppen bråkar <3

Sandiy
2016-06-03 17:47
0

Vill bara säga STORT tack till alla era svar <3  
Inget har gjort mig lugnare eller gett mig mer panik. Försöker tänka så positivt som möjligt. Nu hoppas vi att allt går som det ska! 

Har däremot lite ont i vänster sida på magen, kan de va från undersökningen? Tyckte hon va lite hårdhänt o tyckte de gjorde ont hela undersökningen :(

Sparven88
2016-06-03 17:57
0

Skönt att du fick se det lilla hjärtat! :) Angående värken på vänster sida, jag hade alltid ont på höger sida. Det visade sig vara sonens favvosida sen. Jag antar att det bara är vanlig hederlig växtvärk! :) Lycka till!

villavägen
2016-06-03 19:26
0

Grattis till att det gick bra! Lät inte som missfall på din beskrivning så jag tror nog du kan andas ut. Rödrosa/orange/brunt hade jag då och då första 12 v med min enling. Har du sett ett hjärta slå på ultraljud är oddsen på din sida. Och värk till och från i livmodern kommer du få dagar/ veckor när livmodern växer… Sedan kommer foglossning…. Ja det blir bara bättre och bättre;-)

Liltith
2016-06-03 20:24
0

Härligt att det var ett litet hjärta där!

[TanatosNyx]
2016-06-03 23:36
0

grattis!!!

Sandiy
2016-06-04 17:42
0

Nu började jag blöda igen. Va väl en fläck lite större än en 5 krona. Kom nästan inget på pappret när ja torka mig. 
Har inte ont eller nånting. Känner ingenting mer än ett lugn just nu. Men fruktansvärt o se blodet.. 

Kan det ha vart pga undersökningen igår??

[TanatosNyx]
2016-06-04 17:45
0

ja, du är nog lättblödande i slemhinnorna eller har mycket nya blodkärl i livmodertappen som växer för fort så de brister (vanligt och ofarligt) :)

Nilla_93
2016-06-04 22:19
0

När jag fick missfall försvann mina graviditetsympton medetsamma jag började blöda. Vet inte om de fungerar så för alla. Men om du känner illamående skulle jag försöka pusta ut lite å ta de lungt :) vad jag förstår kan de spricka lite i slemhinnor när livmodern växer och några hormoner som ska hålla slemhinnorna fuktiga kan bli i obalans och då bli tort och blöda lite.