Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 3262 ggr
[GråHäxa]
2016-03-18 12:37
0

BF april 2016

Hej på er!

Det hade varit roligt med en liten nedräkningstråd tycker jag 🙂 Det finns ju ändå några stycken på BF-listan som är beräknade till april.

Hur mår ni allihopa? 

Det börjar kännas läskigt nära nu samtidigt som man längtar massor!

Vi har bara lite små saker kvar att fixa med nu, vilket känns skönt! 

Hur går det med förberedelserna för er?

Mara-Bell
2016-03-18 16:20
0

Vi har BF 22 april :-) Jag mår oväntat bra faktiskt, är förstås ständigt trött och mår illa när jag äter för stora portioner, finns inte så mycket plats längre ju ;-) Men har än så länge klarat mig från rejäl foglossning. Känner mig bara lite stel i höfter och rygg och tycker att magen börjar bli tung. Har tyvärr fått bristningar runt naveln, men det finns ju inget att göra något åt. Vi har förberett nästan allt, det som fattas är skötbord och skötbädd + bäddning till vagnen. Jag ska jobba två veckor till, sedan ser jag fram emot lite vila och att kunna förbereda för bebisens ankomst. Ska försöka orka baka och röja lite med, men vi får se vad som orkas med :-)

becka89
2016-03-19 00:11
0

Vi väntar våran lille den 18 april :) Har fixat iordning nästan allt ska väl packa BB väskan så det är gjort, Har haft ständiga förvärkar sen vecka 28 men det har ökat på dom senaste dagarna bm sa att det gör sig redo för bebis men att hon inte kunde säga när den kommer mer än mellan 1dag-4veckor så nästa besök ska vi kolla om den är fixerad och hur livmodertappen känns. Lillen låg neråt sist jag var där för snart 2veckor sedan men har väldigt mycket utrymme så hon var rädd att den vänder sig. Ska få göra tillväxt ul då jag inte gått upp i vikt sen 8veckor tillbaka och bm tyckte lillen var liten men är inte stor själv och varken jag eller sambon var stora när vi föddes.

[GråHäxa]
2016-03-19 13:51
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad roligt att det är några som har skrivit :) Vi är också beräknade till 18 april så vi är väldigt tätt alla 3 :) Jag har faktiskt blivit bättre från foglossningen nu mot slutet, hade det riktigt jobbigt med den i december. Nu börjar istället händer och fötter svullna upp rejält men hellre det en foglossning iaf. Ja det är svårt att få plats med mat nu, och luft med haha :P Oj att du orkat jobba så länge Mara-Bell förstår att du ser farm emot lite vila nu!

Vad jobbigt att du har haft förvärkar så länge becka89! Jag har inte lyckats identifiera en enda sammandragning under hela graviditeten, så jag börjar undra lite om min livmoder vet vad den skall göra när det väl är dags :P Vår lilla tjej vill inte alls ligga med huvudet neråt längre, hon växlar mellan säte och tvärläge. Ser inte klokt ut när det sticker ut ett huvud vid ena sidan av naveln och en rumpa vid andra sidan haha. 

Hur känner ni rörelserna nu? Jag tror seriöst att hon skall trycka ut sig genom huden ibland. Väldigt märklig känsla, kanske är det för att hon ligger så konstigt.

Den här fina vaggan har vi fått låna, den har min bror och nästan alla mina kusiner legat i när de var nyfödda. Alla namn på de som sovit i den står på ena gaveln. Låg själv i den för 30 år sedan och nu skall vår lilla bebis snart ligga i den. Känns så overkligt.

becka89
2016-03-20 11:36
0

Haha jodå här känns det som lillen ska ut genom magen istället för fiffi Vad jobbigt med tvärläge tycker våran är jobbig när den inte lagt sig och är fixerad utan rör sig väldans mycket ibland. Har dom senaste dagarna spytt varje måltid och idag innan jag ens hann äta frukost. Tänkte kolla med bm om jag kan prova med lergiganen igen och se om det blir bättre ska till henne i veckan Har inte gått upp ivikt på 8veckor så hon var väl lite orolig för det så har jag inte gått upp något till på torsdag så skulle hon skicka mig på tul

[GråHäxa]
2016-03-21 13:06
0

Haha ja det känns ju lite som att man är med i  alienfilmerna när de stökas omkring där inne :P

Ush att behöva må illa och spy så mycket! Jag mår lite illa då och då men inte så att jag spyr iaf. Hoppas att du får hjälp utav lergigan. Jag fick sådana myrkrypningar av lergigan helt plötsligt så nu får jag vara utan men det går bra iaf. 

Allt är säkert väl, men man blir ju så orolig för allt nu! Jag vet inte hur min viktuppgång ser ut just nu men mitt SF-mått har stått still sedan sist. Tankarna börjar skena snabbt, men gjorde UL förra veckan där bebisen uppskattades vara normalstorlek iaf. Var hos BM idag och bebisen  ligger fortfarande tokigt, så skall till sjukhuset nästa vecka och ta ställning till vad som skall göras.

Mara-Bell
2016-03-21 15:24
0

Jag tror också att lillen i magen ska trycka sig ut genom huden ibland, särskilt på kvällarna, tror det är en ailien i magen i stället för en bebis ;-) I går tvättade vi alla bebiskläder och lakan, kände verkligen längtan efter det lilla pyret när jag hängde upp kläderna på tork. Jag har haft en del sammandragningar senaste veckorna, men inget som gör det minsta ont eller så, spänner bara över magen. Jag ska till barnmorskan på torsdag, hoppas på att bebisen fortfarande ligger med huvudet nedåt som de senaste gångerna. Många påpekar att min mage sjunkit, så kanske att det håller på att fixeras? Får vänta och se vad som sägs på torsdag helt enkelt :-)

becka89
2016-03-21 19:17
0

Ja här har man ständigt illamående men idag har man inte spytt iallafall skönt nog:) Tar dagen som den kommer, Gillar inte lergigan heller blir rastlös och så av den så hoppas att jag kan gå som jag gör nu med bara illamåendet. Värst är på dagen när man ska äta då är den igång som värst och trycker allt vad den kan uppåt så tarmarna blir bara mos haha Nu vill jag att dagarna ska gå snabbare har bm på torsdag sen är sambon långledig

[GråHäxa]
2016-03-22 13:42
0

Det är ju så himla mysigt att hålla på att boa och fixa med bebiskläder och allt sånt. Vad man längtar ❤️ Det är svårt att föreställa sig hur det kommer att kännas att komma hem med en ny familjemedlem tycker jag. Jag målar upp bilder i huvudet men känslomässigt går det inte riktigt att föreställa sig.

Ja det låter ju allt som att bebisen håller på att fixera sig om magen sjunkit Mara-Bell, spännande! :-) 

Nej det är verkligen inte mysigt när de trycker så där när man försöker äta becka :P Jag försökte äta vid tv:n igår men det gick liksom inte riktigt att nå ner till tallriken när den stod på ett sånt lågt bord. Fick ta upp en låda på bordet att ha tallriken på haha :P

Går ni också på föräldrautbildning nu? Vi skall på vår tredje träff i morgon. Det är roligt att träffa andra i samma skede tycker jag :-)

becka89
2016-03-22 14:41
0

Känner igen det med lådan som bord :) sätter man tallriken på magen så flyger den väl iväg. Vi gick på en hel dags föräldragrupp kände tre st sen innan som oxå ska ha barn men lite efter oss och så fick vi två nya vänner Ena var tvungen att gå från kursen efter halva dagen hon hade såna förvärkar så dagen efter skicka hon att deras lilla flicka hade kommit :) så kul Usch har suttit i telefon med försäkringskassan tog 1timme innan det var min tur bara 193 platser före fick hjälp av en jättego tjej så nu har jag planerat fp från 1april - 31 augusti till en början dock höll dom fortfarande på och räkna på hur mycket min SGI kommer ligga på lämna in pappret för flera månader sedan men dom räknar inte på det förren efter första ansökan Plus att det tar minst 30dagar handläggningstid, hade jag vetat det hade jag sökt tidigare. Jobbigt att man kanske inte hinner få pengar den 25 april utan kanske får vänta till slutet på maj

mjioo
2016-03-22 16:05
0

#9 jag har inte BF förens i Juni men tänkte att jag skriver ändå :) Jag skickade in ansökan om FP via hemsidan och har haft utkik i mobilappen, tog bara 3 dagar innan de godkände den, 30 dagar verkar vara standardsvaret när man frågar hur lång tid det tar men ofta är de mycket snabbare än så (iaf alla de gånger jag varit i kontakt med dem)

Mitt jobb har även direktanslutning till FK vilket många företag har idag så de skickade in mina uppgifter digitalt, någon dag senare kunde jag godkänna uppgifterna och det var klart, sjukt smidigt om man som jag har svårt att förstå deras dumma papperblanketter. 

Om du loggar in på hemsidan så kan du snabbare se hur det ligger till med ditt ärende än om du väntar på brevutskick, det brukar ta typ en vecka innan det kommer hem (i appen kan man även se hur mycket man får ut vilka datum). 

Håller tummarna för att de hanterar ditt ärende snabbt!

[WickedAlly]
2016-03-22 16:19
0

30 säger de väl för att de har 30 dagar på sig helt enkelt, och då tar de hellre i för att inte få klagomål om ett ärende tar flera veckor. Allt mitt har också blivit godkänt på mycket kortare tid, kan inte minnas att det strulat en enda gång :)

becka89
2016-03-22 20:24
0

Har väntat på en dag som vi sökt som tillfällig fp den sökte vi den 7 mars och det håller dom på och handlägger nu så räknar hellre på att det kommer ta några veckor iallafall :) Men man kan ju hoppas det går snabbare. Har inget jobb längre då jag blev arbetslös i november så det är väl det som strular till det var tvungen att skicka in mina lönespecifikationer och anställningsbevis istället för arbetgivarintyg då min förra arbetsgivare inte ville fixa ett sånt intyg åt mig.

[GråHäxa]
2016-03-24 11:47
0

Ja visst känns det som att tallriken kommer att flyga isf 😃 Jag brukar halvsitta i sängen och surfa med plattan på magen, då trycker hon på den inifrån magen så den åker upp och ned. Ser himla roligt ut haha

Ja alla dessa blanketter från FK är ju en hel vetenskap. Har försökt ringa flera gånger men alltid varit över 200 personer före mig i kön. Gav tillslut upp och gick till deras kontor ist där det inte var någon kö alls. De var både trevliga och hjälpsamma dessutom tack och lov :-) 

Var hos bm idag, är så tacksam att hon lyssnar på mig och tar min oro på allvar. Vad mycket det gör när man känner att någon verkligen engagerar sig för att man skall kunna känna sig trygg.

Har ni några planer för påsken tjejer?

Mara-Bell
2016-03-24 15:28
0

Jag brukar ha tallriken på magen när jag sitter i soffan, men man måste vara uppmärksam, annars hamnar den någon annan stans ;-) Jag var också hos barnmorskan i dag, men som tur är har jag inget särskilt som bekymrar mig just. Vi gick igen förlossningsplanen och kollade det vanliga, blodtryck och sådant. Hon kände däremot noggrannare på hur bebisen ligger nu, och den ligger med huvudet nedåt men det är fortfarande ruckbart. Får se om det fixerats ordentligt till nästa besök om två veckor :-) Vi ska till svärmor på påskafton, annars har vi inget särskilt planerat mer än att försöka få klart i vår källare. Mannen min håller på att bygga sig en "mancave" med bar ;-P

becka89
2016-03-25 08:22
0

Var till bm igår alla prover såg skapliga it förutom urin hade protein och blod, Blodtrycket mätte vi på 3olika för maskinellt då vissa det 145/93 sen manuellt då vissa det 133/83 och sen maskinellt med annan maskin då vissa det 120/73 Så var verkligen inte mim dag igår tydligen så nu måste man åka in till fl om jag får ihållande huvudvärk :( just pga det kan vara havandeskapsförgiftning,kolla mitt blodtryck från start så såg vi att jag ökat smått redan från början men inte farligt högt är nu i slutet det ökat snabbare. Annars gjorde vi ul och lillen är nu fixerad och väger lite under 3kg skönt.

becka89
2016-03-25 08:24
0

Just ja haha påsken blir lugn är bjudna på mat imorgon hos sambons mormor blir ingen påskmat vilket jag tycker är skönt är inte så förtjust i det. Annars blir det lugnt hela helgen

[GråHäxa]
2016-03-25 09:06
0

En "mancave" har min man hållit på att prata om också haha :P Men det blir svårt i en 2:a, då får han sätta sig i en garderob isf haha :) Skönt att era bebisar ligger som dom skall, min ligger fortfarande och trycker med huvudet under bröstkorgen. Inget trevligt om man är intresserad av att kunna andas :P 

Ojdå hoppas att det inte blir någon havandeskapsförgiftning då becka! Tur i oturen att det inte är långt kvar iaf om det nu skulle bli så. Bebisarna är ju i stort sett färdiga nu. 

Här blir det lite påsklunch med min bror och min pappa, sen blir det att ta det lugnt resten av dagen. Kan ni tänka er att vi kommer att ha blivit mammor vid nästa högtid? Det är verkligen något jag ser framemot extra mycket, att fira midsommar, jul mm med barn åh det kommer vara så mysigt! 🙂

Mara-Bell
2016-03-25 10:48
0

Låter inte roligt med eventuell havandeskapsförgiftning, men precis som GråHäxa säger så är ju bebisarna i princip redo att komma till världen ifall det behövs. Det jobbigaste måste vara oron fram tills allt är över. Jag har inte riktigt fattat än att vi snart är föräldrar, det känns så overkligt och är ändå något vi ser fram emot så otroligt mycket :-) Nu ska vi till Jem&Fix för att köpa bänkskivor till baren, får väl slänga upp en bild på skapelsen efter helgens arbete. Fast själv är jag mest hantlangare just nu ;-)

[TanatosNyx]
2016-03-25 11:36
0

Det är det manuella trycket du ska gå efter, och det ser ännu okej ut. Maskinerna är värdelösa, de borde skrotas.

becka89
2016-03-27 21:39
0

#19 men vi skulle fortsätta och kolla så ska dit en gång i veckan nu för extra koll just för att jag mått dåligt veckan innan jag var där, hade alla symptomer då. Hoppas iallafall att så inte är fallet men tur nog har dom extra koll nu dom sista veckorna :)

[TanatosNyx]
2016-03-28 00:08
0

Ja det är absolut jättebra och viktigt med fortsatt koll, det kan vända fort om det är något.

Mara-Bell
2016-03-28 20:45
0

Hur har er påskhelg varit? Vår har varit riktigt bra och extra trevligt med fint väder :-) Vi har hunnit med mycket hemma och även hunnit umgås med familj och vänner. Ser fram emot mina sista fyra arbetsdagar nu på jobbet, blir väl till att bjuda på lite fika innan vi slutar på fredag. Ska bli härligt med lite vila :-) Har börjat plocka fram saker till BB väskan, men är långt ifrån färdig, vet inte alls vad jag ska packa ned. Kommer mina gravidbyxor passa efter förlossningen eller är mjukis bättre? Hur mycket kläder ska man ha till bebisen? Kommer garanterat packa för mycket av allt ;-) Här kommer en bild på min mans blivande mancave, den börjar likna något nu, även om det är en del småpill kvar, och lite möbler förstås :-)

Mara-Bell
2016-03-28 20:46
0
Mara-Bell
2016-03-28 20:47
0

Verkar inte kunna publicera någon bild, konstigt :-/

Mara-Bell
2016-03-28 20:51
2
Mara-Bell
2016-03-28 20:53
0

Bild på mig och magen gick minsann att lägga upp, så då visar jag den i stället ;-)

becka89
2016-03-29 04:52
0

Våran helg har varit bra för engångs skull, inte mått dåligt alls och fått behålla maten och allt vad man nu ätit. Dock har jag haft riktigt onda förvärkar ont i fiffi, domningar i benen,sammandragningar som hållt på men inte fortsatt eller ens blivit tättare suck. Sover illa hela nätterna inte många timmar sömn blir det per natt men det är väl så livet som småbarns förälder är ;) Genom förkyld så man får huvudvärk hosta och ont i halsen har kommit under natten 20dagar kvar men nu skulle jag kunna göra allt för att lillen ska komma ut ;) Hoppas den kommer innan bf iallafall Här har man packat BBväskan för det mesta ända är mysbyxor och lite sånt man använder fortfarande surfplatta laddare m.m.

[GråHäxa]
2016-03-29 23:38
0

Vilken fin gravidmage Mara-Bell :) Måste komma ihåg att ta lite bilder innan magen försvinner här också.

Påskhelgen har varit ganska bra här med, hade väl inte så mycket energi att vara social men det var ju bara min pappa och bror här så det får dom ha förståelse för. 

Men ush vad trött jag är på att vara gravid. Idag gick jag utan stödstrumpor under förmiddagen, det var ingen bra idé. Plötsligt var fötterna bollar, såg helt sjukt ut. Man skulle kunna tro att dom tillhörde någon som väger 250 kg :P 

Jag har packat ner ett par gravidbyxor och 2 par mjukisbyxor, lite andra kläder och förmodligen alldeles för mycket bebiskläder :) 

Ja sömnen är inte mycket att hänga i granen nu haha. Men det är väl naturens sätt att förbered på vad som komma skall :)

Imorgon skall vi in till förlossningen och diskutera vad som skall göras åt vår sätesbebis. Ligger hon kvar i säte så blir det förmodligen ett planerat snitt, vilken konstig känsla det kommer att vara isf att veta vilken dag vi kommer att bli föräldrar.

becka89
2016-03-30 12:11
0

Här ligger man i sängen utan ork till något, Täppt i näsan nu igen, spytt upp allt jag försöker äta hela dagen. Jobbigt när lillen ligger och trycker upp ryggen och rumpan mot revbenen och tarmarna vilket inte gör det lättare att få behålla maten heller :( Drömde inatt att lillen kom nästa fredag hoppas och håller tummarna att den gör det också. Orkar inte mer vill bli en normal människa igen tur nog är inte alla dagar såhär längre men när dom kommer är det extra jobbigt :(

[WickedAlly]
2016-03-30 12:22
0

#28 Jag har gjort ett planerat snitt, pga säte, och i slutändan var det himla skönt att veta vilken dag det skulle bli. Var sen jätteskumt att inte veta med lillebror som var trevlig nog att vända sig åt rätt håll.

[GråHäxa]
2016-03-30 18:44
0

Nu har vi fått ett datum för planerat snitt. Har brottats mycket med tanken på snitt men får faktiskt säga att nu känns det väldigt bra. Det är som du skriver WickedAlly trotts allt skönt att veta vilken dag det blir. Vi fick tid redan om 8 dagar, det är ju jättesnart! Åh vad jag längtar efter att börja på nästa kapitel. Blir rätt snopet dock om hon vänder på sig samma dag och man får åka hem igen och kanske gå över tiden dessutom.

Fick tillfälle att testa på lustgasen idag, förövrigt. Vilken grej! Den skulle jag gärna tagit med mig hem Skrattar 

Hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge på era bebisar heller. Håller tummarna att din dröm stämmer becka :)  

Hur länge stannade du på bb efter snittet WickedAlly?

[WickedAlly]
2016-03-30 20:19
0

Åhhå, jättesnart ju! Vad spännande :)) 
Har du gjort vändningsförsök eller avstod du?

Vi stannade två dygn ungefär.

[WickedAlly]
2016-03-30 20:21
0

Men förresten, då kommer bebisen på min födelsedag ju :)

becka89
2016-03-30 20:42
0

Har legat sen 12 med illamåendet och kl 13 starta mina förvärkar och en rejäl mensvärk som pågick fram till 19 tätta som tusan var dom med mellan 2-10min efter 19 försvann förvärkarna men mensvärken är fortfarande kvar, Pratat med fl som sa att jag skulle ta en alvedon och försöka sova då dom tror jag är i laterfasen mensvärken försvann lite grann men inte helt och nu 2timmar senare har det börjat öka igen. Var på toa vid 20 och då började slemproppen lossna så nu är man lite nervös vet ju inte alls om det är dags snart kan ju vara falskt alarm med. Lillen är livligare än vanligt och trycker neråt,toa springer man på oftare pga att det känns som man är kissnödig jämt. Jag som inte packat klart BBväskan får nog ta och göra det när jag får lite mer ork haha

Pontiac57
2016-03-30 21:03
0

#31 va skönt för dej att veta men synd att det måste bli snitt. Jag skrevs ut från bb efter 1,5 dygn efter mitt snitt dock hade det inte skadat att ligga kvar lite längre så man fått mer smärtstillande :p #34 va spännande! Låter ju som att det kan vara dags snart :)

[TanatosNyx]
2016-03-30 21:21
0

Hmm jag skulle verkligen satsa på att få färdigt den där BB väskan, och glöm det där med att vänta på bättre ork, det kan säga pang och så vill du in och få smärtlindring, inte krypa(!) runt och packa väskan 😃

[GråHäxa]
2016-03-30 21:22
0

Ja det är verkligen galet spännande nu! Om allt går som det skall kanske vi är hemma med bebis redan nästa helg då :D Nej jag avstod vändningen. Det kände runt och klämde och tryckte för att fastställa hur hon låg, bara det gjorde väldigt ont jag började få mensvärk och sammandragningar bara av undersökningen dessutom så jag bad dom sluta. Vad roligt, grattis i förskott! Min man fyller år dagen efter snittet så det blir en riktigt fin födelsedagspresent :) 

Åh det låter ju som att det är på g becka! Vad spännande! Ja nu är det nog högtid att packa bb väskan haha :P Håller alla tummar och tår att allt skall gå bra och att ni snart har bebisen hos er :) Du får hålla oss uppdaterade så gott du orkar :)

becka89
2016-04-01 12:01
0

Fortfarande ingen bebis, förvärkar och mensvärk håller fortfarande i sig. Ska till bm på måndag så hon skulle kolla tappen då om inte liten har kommit under helgen. Blir även en hinnesvepning om jag är mogen annars gör hon det den 18de ifall den inte kommit tills dess.

[GråHäxa]
2016-04-02 12:43
0

#38 Vad frustrerande det måste vara när man tror det är på gång och det inte blir något! Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge iaf, det låter ju inte som att du behöver gå över tiden åtminstone. 

Hur känns skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar egentligen? Är det som en sammandragning fast det gör ont också eller hur känns det om det nu går att beskriva?

becka89
2016-04-04 05:23
0

Mina sammandragningar känns knappt utan det blir bara spänt medans förvärkarna känns som rejäl mensvärk

Mara-Bell
2016-04-04 19:19
0

Hur gick det hos barnmorskan i dag Becka89? Hoppas det kommer igång för dig snart om det inte redan hänt något under dagen förstås :-)

becka89
2016-04-04 20:41
0

#41 fick en ny tid imorgon bitti. Den hade dom ändrat i torsdags och trodde tydligen att posten skulle hinna komma på en dag så fick åka hem igen, Inte så värst kul när man har tryck neråt och förvärkar som inte är så sköna plus att det tar 1timme in med bussen. Hon i receptionen tyckte inte att det var så smart att skicka ut med posten utan att hon skulle ringt så jag hade sluppit åka. Blev 1timme på stan och shoppa lite av det sista så nu är jag helt slut ligger i sängen med förvärkar, huvudvärk och förkylning trött är man oxå men man sover ju så dåligt nu så det är inte konstigt

Mara-Bell
2016-04-04 22:27
2

#42 Dåligt av dem att sköta det på ett sådant sätt, hur svårt kan det vara att ringa egentligen? Tycker synd om dig som har så mycket problem med förvärkar, det får mig att inse vilken tur jag själv haft än så länge. Lycka till i morgon då :-)

[GråHäxa]
2016-04-06 13:19
0

Fy vad irriterande att det blev så becka! Det borde dom ju ha ringt och meddelat. Gick det bra igår nu istället då?

Jag är väldigt glad att jag sluppit en massa förvärkar och sånt också, det låter väldigt jobbigt att behöva plågas av sånt! 

Hur går det för dig Mara-Bell? 

Imorgon kl 13:00  blir snitt det om inga konstigheter hinner ske. Nervöst!

Sarah
2016-04-06 13:41
1
Mara-Bell
2016-04-06 14:31
0

# 44 Förstår att du är nervös GråHäxa, hade jag med varit ;-) men jag tror säkert allt går bra :-) Med mig är det bra, första veckan hemma nu, har fått svårare att sova, men kan ta lite sovmorgon i stället som tur är. Går mest och plockar och städar annars. Vi ska ha lite kalas i helgen, på både lördag och söndag då min man fyller år på fredag och jag på onsdag nästa vecka. Kommer säkert vara rätt trött efter det. Även om jag vet att det kan dröja flera veckor till bebisen vill titta ut, så går jag bara och väntar på att kroppen ska visa att det kanske är på G snart. Men det är ju inte säkert att vi får någon förvarning alls ;-) BB väskan är i princip färdigpackd och i morgon ska jag till barnmorskan. Ska bli intressant att se om bebisen fixerat sig nu, hoppas på det i alla fall.

SoeN
2016-04-06 14:49
1

Spännande GråHäxa. Kramar till er 🤗

[GråHäxa]
2016-04-06 18:38
0

Tack 🤗 Ja nu går man på nålar vill jag lova!

Skönt att du hinner vara lite hemma nu innan det är dags Mara-Bell. Grattis i förskott!, Då har ni många födelsedagar i april sedan när bebisen har kommit också :) Hoppas att det går bra hos barnmorskan i morgon!

[TanatosNyx]
2016-04-06 18:44
0

Ojoj, vad spännande! Då är du kanske mamma inom mindre än 20 timmar! 😃

[GråHäxa]
2016-04-06 23:34
0

#49 Ja det är ju helt galet spännande att man kanske är mamma om så där 13-14 timmar  :D Helt ofattbart! Nu skall man bara försök sova en sista gång innan nästa kapitel börjar. 

Så hoppas jag att bebis är här nästa gång jag skriver. Hej på er så länge 👋

becka89
2016-04-07 04:15
0

#44 besöket gick bra bm kände på tappen och den var tydligen mjuk och 2,5cm så den är väl mogen nu Förvärkarna kommer och går lika som illamåendet. Bm trodde jag skulle få barn innan nästa besök så hoppas på att hon har rätt annars skulle vi göra hinnsvepning nästa gång. Längtar så mycket att få träffa våran lille och att få bli av med alla skit symptomer. Lycka till idag :)

Zelmabus
2016-04-07 07:53
1

#44 spännande! Lycka till :)

[GråHäxa]
2016-04-07 21:54
5

Nu är vår dotter här!! Vilken underbar varelse ^^ 4314 g och 50 cm. En riktigt kramgo tjej. Alla mår bra och vi är så lyckliga<3 Vad spännande becka då har ni snart er bebis med :)

[WickedAlly]
2016-04-07 22:25
0

Grattis!

Mara-Bell
2016-04-07 22:27
0

Grattis GråHäxa! :-D Ser fram emot bilder på lilla tjejen :-) Försöker övertala min bebis att vilja komma ut snart, men tror inte det fungerar ;-) Besöket hos barnmorskan i dag gick bra, men huvudet är fortfarande ruckbart. Men barnmorskan sa att det kanske aldrig fixerar sig, det beror på hur brett becken jag har.

soundtrack
2016-04-07 22:30
0

#53 Grattis!

[TanatosNyx]
2016-04-07 22:31
0

Grattis!

plommon1
2016-04-07 22:42
0

Grattis :)

Pontiac57
2016-04-07 22:53
0

Grattis :)

SoeN
2016-04-08 14:20
0

Grattis GråHäxa, vad mysigt :)

[GråHäxa]
2016-04-11 16:44
4

Tack allihopa :) 

Den här kärleken är så överväldigande enorm! Trodde inte att det var möjligt att älska någon så här mycket ❤️

Hur går det för er andra?

Mara-Bell
2016-04-11 17:21
0

För mig är det ingen förändring mot tidigare. Går här hemma och väntar, plockar lite och sitter ute i det fina vädret och läser :-)

becka89
2016-04-13 08:53
0

Händer absolut ingenting här:/ Haft riktigt jobbiga förvärkar som gör att jag vaknar på nätterna så får ca 4timmars sömn varje dag, Dock har magen sjunkit och jag har blivit dålig i magen dom senaste dagarna så nu får vi hålla tummarna att det kommer en liten till helgen iallafall Hade en storstädnings dag i måndags men hjälpte inte. Har ledsnat på det här nu jobbigt med förvärkarna som inte ger något även om dom har ökat lite så har inget hänt. Har bm besök på måndag så får se vad hon säger. Ska jag fortsätta med dessa förvärkar vet jag inte hur jag ska orka med dom riktigt värkarna när det gått och väl är dags. Men men får hoppas våran kompis mamma har rätt i att den kommer på fredag, det har hon sakt sedan hon fick reda på att vi ska få barn.

[GråHäxa]
2016-04-19 10:30
0

Hur går det för er?

Blev det någon igångsättning becka? Eller har bebisen kanske hunnit ut på egenhand? *nyfiken*

becka89
2016-04-19 11:37
0

#64 hade bf igår, var till bm och det var oförändrat händer inget just nu mer än att tappen börjat utplåna sig och förvärkarna är dagligen och ofta. Ska tillbaka på tisdag och kolla är tappen öppen då så gör hon hinnsvepning och jag får tid till igångsättning men hoppas verkligen liten har kommit innan nästa vecka vill verkligen inte bli igångsatt :(

Mara-Bell
2016-05-25 14:26
0

Hur går det för er med era små liv? Hade varit roligt med en liten uppdatering, men ni kanske skriver i någon annan tråd som jag har missat? Här går det bra i alla fall, amningen tog lite tid på sig att komma igång, men nu flyter det på utan problem :-) blir matning med ca 2,5 timmes mellanrum dygnet runt. Var hos BVC i dag, och vår Alicia växer så det knakar. Hon är i dag 3 veckor och 3 dagar och väger 5230 kg och är 58 cm lång. Hon började fästa blicken när hon var 2 veckor och nu följer hon rörelser utan större problem :-) Nu till helgen ska vi inviga vår husvagn, ska bli intressant att se hur det kommer fungera :-)

Mara-Bell
2016-05-25 14:26
1

Ska förstås vara gram och inte kg XD

Mara-Bell
2016-05-25 14:55
0
[GråHäxa]
2016-05-25 21:23
0

Vad kul med en uppdatering :-) Har inte tid att skriva så ofta nu förtiden så blir mest att jag läser :-) 

Här går allting väldigt bra också ^^ Lill tjejen blir 7 veckor i morgon och hon har precis börjat att kunna hålla kvar saker i handen i en liten stund. Amningen har gått över förväntan. Kan knappt förstå att jag hade så mycket obehag känslor när jag tänkte på amningen under graviditeten. Det är ju jättemysigt att amma!  

Jag verkligen älskar att vara mamma! Nu vill jag nästan ha 10 barn till haha, synd att man måste gå igenom en graviditet för att få dom bara :P

Vad mysigt med husvagn! Blir det en utflykt över helgen då? 

Vi skall ta med vår lilla tjej för att var en helg hos min mamma och hennes man nästa helg. Det blir vår första utflykt om man bortser från vagnpromenader. Det skall verkligen bli mysigt :-)

Mara-Bell
2016-05-25 23:03
0

Japp, har bokat plats fredag-söndag på en camping som ligger ca 30 min från där vi bor. Och som tur är verkar vädret bli ok under helgen med :-) I dag har Alicia varit helt hopplös, hon har velat äta hela dagen, och så fort jag lagt ned henne någonstans blir hon arg. Antar att det är en sådandär växadag eller något sådant, får hoppas hon är på bättre humör i morgon. I morgon ska vi även på föräldraträff med tema förlossning, ska bli intressant att se de andras små bebisar med :-)

Mara-Bell
2016-05-25 23:03
0
Mara-Bell
2016-05-25 23:05
2

Bilden jag försökt lägga upp syns inte va? Eller är det bara jag som inte kan se den?

Mara-Bell
2016-05-25 23:05
0

Nu kom den med ;-)

[GråHäxa]
2016-05-28 21:36
0

Åh så fin hon är din Alicia ❤️

Sån var vår tjej i några dagar när hon var 3 veckor också, läste mig till att det är en tillväxtperiod under den veckan. Sen kom en till vid 6 veckor då blev vår tjej sån igen, nu har hon precis börjat lugnat sig lite igen. Nu väntar vi på den andra utvecklingsfasen för att se vad som händer. Det är så himla spännande att följa utvecklingen och alla deras steg. Använder appen wonder weeks. Har du något sånt som du följer med? 

Hoppas att ni har en mysig camping helg i husvagnen 🙂

Mara-Bell
2016-06-04 21:44
0

Vi hade en riktigt trevlig helg i husvagnen, och Alicia sov så gott i sin liggdel på natten. Nästa gång blir det en tvåveckors tur till någon camping, men det blir under semestern. Över lag flyter det mesta på här hemma annars, börjar väl få lite rutiner, eller började i alla fall att få det. Den här värmeböljan har förstört lite. Amningen fungerar inte ordentligt längre, oavsett hur mycket jag dricker så räcker inte bröstmjölken till. Vi har helt enkelt fått börja ge ersättning vid behov för att få en lugn och tillfreds flicka. Får se om amningen kommer igång igen, annars blir det nog snart ersättning som gäller.