bada i pool?
Om drygt en vecka åker vi utomlands (ska bli sååå najs!), till sol och värme :-) …men jag funderar på om det kan vara farligt/skadligt för fostret att man badar i pool med klorvatten? Nån som vet eller har erfarenhet av detta? Kram :-)
Nä bada på bara. :) Däremot kan värmen vara jobbig för fostret men jag tror det mera gäller senare veckor.
Kan man inte få fotsvamp av det?
#2 av att bada i pool nej men att vandra runt utan skor i fuktiga utrymmen. Eller då kanske man mera riskerar vårtor i och för sig. Fotsvamp/ fotvårtor skadar för övrigt inte fostret alls.
Det ska inte vara något problem! Vad jag läst finns det ingen starks forskning på det så man avgör själv. Men det finns , vad jag läste efter en googling, inte någon koppling mellan skador på fostret och klor.
Ska man hårddra det så är allt men kemikalier farligt till viss grad för både oss och blivande små människor, men att bada i klorvatten är inget jag skulle oroa mig för :-) Fick en broschyr från bm om hur man skulle minska kemikalier i vardagen, tex sluta använda sköljmedel…..
Jag var på gravidsimning med andra mammor där jag bor 32grader och klor i vattnet. Riktigt skönt att flyta runt. Så bada på bara