Normalt?
Jag födde mitt barn den 8/2. Hade avslag i ca 8 v. Den 26/4 fick jag min mens (tror jag). Den 26 samt den 27 hade jag värdens menssmärtor i ryggen som ej gick bort m Ipren. Själva mensen varade i 11 (!) dagar (brukar ha runt 5 dagar innan). Sista dagen var alltså den 5/5. Blödde lite mindre de sista dagarna. Den 9/5 fick jag brun/blodig typ flytning som varade i 4 dagar. Var mes första dagen. Sen den 13/5 mens igen som fortfarande är (alltså 6 dagen, och hyffsat riklig). Ska det vara så med första mensen efter förlossningen? Eller är det något fel 😯
Kroppen är ur balans. De kan ta tid innan den återhämtar sig till sitt gamla jag. Jag hade också mycket mysko mens när den väl kom tillbaka.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Det är helt normalt. Man kan få skitont och blöda huller om buller som en gris i början :/
Jag tror man brukar säga att de fem första mensperioderna är lite hejsan hoppsan. Det varierar ju såklart men ett snitt. Tycker att de flesta säger att det blir värre än vad de vanligtvis har.
Jag blöder mycket mer nu än innan och den är även lite oregelbunden så det är normalt att den gör som den vill :)
Okay så bra att det är normalt 😊 Fast jag hoppas mensen blir normal snabbt 😉

För mig stabiliserades det vid 3e mensen. Innan det var det mer än vanligt och längre period. Nu är det som innan jag blev gravid, men jag får inte lika ont :) du behöver inte oroa dig för att det är kaos nu.