Gravid?
Hej!
Jag är livrädd för att jag är gravid. Har inte tagit något test för jag väntar och hoppas fortfarande på att mensen ska komma.
Jag har sedan ca 2 månader tillbaka inte ätit p-piller pga att jag inte tålde hormonerna. Ska prova en ny sort så fort mensen kommer (om den kommer). Jag vet att risken att jag är gravid finns. Men jag hoppas verkligen inte det. Är osäker exakt när jag skulle fått mens då den är oregelbunden men under slutet av förra eller under den här veckan tror jag.
Jag har alltid haft PMS och mensvärk det har kommit max 2-3 dagar innan mensen och sedan hållit i under tiden. Nu har jag känt mig otroligt pms:ig och men en lättare mensvärk av och till (kommer kanske något/några hugg om dagen) i över 1 vecka.
Brösten ömmade ett par dagar under förra veckan men känns nästan normala nu.
Har haft halsbränna/sura uppstötningar 2-3 kvällar i rad nu detta är något jag i princip aldrig har annars.
Har ett fast förhållande, stor bostad och en fast inkomst. Men jag anser mig för ung och karriärmässigt är ett barn otroligt olägligt. Men jag vet att jag aldrig skulle klara av en abort.
Har inte mensen kommit innan nästa vecka kommer jag köpa ett test.
Vad tror ni? Vad är era spontana tankar? Oroar jag mig i onödan?
Det kan ta ett tag innan mensen kommer igång efter att man har slutat med p-piller och man kan känna sig gravid när kroppen ställer om sig. Så ta ett test om du vill:) kan va vilket dom nämligen
Det kan ta ett tag innan mensen kommer igång efter att man har slutat med p-piller och man kan känna sig gravid när kroppen ställer om sig. Så ta ett test om du vill:) kan va vilket dom nämligen
Jo det är det jag hoppas på. Bara det att förra månaden (då jag räknade med att den kunde vara sen/konstig pga av detta) som kom den precis när den skulle och med de vanliga symptomen..
Får hålla tummarna om att den kommer snart. Vore så skönt att få pusta ut.
Men har ni bara struntat i att skydda er för att p-pillerna inte funkade? Det finns kondomer vet du. ;-) Det låter som att det är ganska troligt att du är gravid, men det är bara ett test som kan visa hur det är.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus