Gravid? :)
Hej! Har precis gjort ett test med en sticka som man kan kolla graviditet väldigt tidigt med, ska ha min mens den 22 beräknat. Tog detta test mest för skojs skull, har även köpt ett till + ett clearblue som jag tänkte testa om mensen inte kommer när den ska ;) så, vad tror ni? Tyckte jag såg två streck, det ena väldigt svagt men ändå.. :)
jag förstorade bilden tyckte mig se två streck men det ena är vääldigt svagt men du tar ju testet tidigt också… men det är svårt att säga kan vara bilden som "luras" testa sen igen när din mens skulle komma.
Ser ett svagt svagt streck ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det gör jag också faktiskt :) (#2)
R.I.P. Anton 💔
Ja du är gravid… såvida du inte äter graviditetshormoner av någon anledning..
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Grattis :)
Åh,, hoppas hoppas!! Tack för era svar :D #4 Nej, använder inget sådant :) #5 Tack! :)
Grattis 🥳
Jag tycker också att det ser positivt ut 😃
Grattis! Jag gjorde också ett test idag som såg ungefär likadant ut och det säger dock också är positivt, så vi är väl gravida då ;)

R.I.P. Anton 💔
Grattis :D
Grattis! Jag ska ta om mitt imorgon och hoppas också tydligt resultat då :)
Är det två streck så är man gravid, även om det svagaste strecket är aldrig så svagt och lurigt otydligt. Kan man se att det finns två streck är svaret klart. 😉Då är man gravid helt enkelt. Ett till test kan enbart bevisa att du inte sett i syne.😂
#18 jag vet ;) men när strecken är sådär svaga så man knappt anar dom så har man ju svårt att tro på att man inte bara ser i syne :P
#19 Det var inte bara du som såg strecken, även alla andra i denna tråd.. dessutom på ett annat test fick du ju till och med tydligt med bokstäver "gravid" du är gravid dem är jätte tillförlitliga testen
Eller hur? vet precis, har gjort samma sak! Men bilden i #0 är ingen tvekan däremot! Faaast det är svagt så är det tydligt! he he.. 😃 Grattis! Nu gäller det bara att behålla graviditeten genom de första tre månaderna så kan du lita lite mer på att det verkligen är barn på G på riktigt också! 👍
#20 Nu blandar du ihop mig med TS! Mitt test ligger i en annan tråd (och ja, där säger också folk att det är positivt så det var inte bara jag som såg i syne), jag har inte gjort något digitalt test.
#21 Du blandar nog också ihop mig med TS ;) jag har som sagt också gjort ett test som var lika otydligt som TS men det ligger inte uppe i denna tråden :) men ja, ju fler som sagt nu att dom också ser strecket, desto mer övertygad blir ju min hjärna också ;P men ändå vill man ju ha det ännu mer svart på vitt.. När jag plussade med min dotter så var det så väldigt solklart, lite lättare att ta till sig då :)
#22 oj, jag tänkte inte helt och hållet…. blandade ihop dig med ts
Hihi, lätt att blanda ihop ibland :) Det känns så overkligt detta, vårt första barn och lite nervöst är det inför att berätta för våra familjer, men vet att både hans och mina föräldrar längtar efter barnbarn så ;) vi tänkte vänta med att berätta för dom tills vi gjort första ultraljudet, så vi ser att det verkligen är en bebis därinne ;)
#24 Gör så ;)
R.I.P. Anton 💔
#20 varför tog du 3 test på samma dag? det blir nog mer tydligt om du hade väntat lite per test :) men ja jag tycker absolut det ser ut som att det är två streck = du är gravid
#28 Nu syns det mycket tydligare :)
R.I.P. Anton 💔
Hej!! :) Nu är vi i vecka 9, går in i vecka 10 på lördag. Hittills går allt bra, vi har skrivit in oss hos MVC och första ultraljud blir i mitten av februari. Kan knappt vänta! :)
Härligt :)
Grattis, vad roligt :)
Grattis till graviditeten! :) Vad är det för test du har använt?
Tack alla! :) #33 det första, rosa-vita, är graviditetskollen.nu's egna test, som man kan testa tidigt med, det andra är Clearblue Digital :)
Tänkte uppdatera lite :) Idag går vi in i vecka 17, allt har gått bra hittills :) vi var på första ultraljud 18 februari, då fick vi se vår lilla busa runt i magen. En helt fantastisk upplevelse! Allt såg bra ut :) 31 mars ska vi göra nästa ultraljud, då kollar man på hur organen ser ut mm. Lite nervöst, men det ska nog gå bra :)
Ååh grattis!!! Hade också två test (en dag emellan) med ett starkt och ett svagt! Nu är vi i vecka 16 hihi :D
Hej alla! :) Jag vill först och främst skriva att jag är samma person som "fluffigakatten", men detta är mitt riktiga konto. Ville inte skriva från detta konto då jag ville vara anonym till en början, men nu vet ju alla vi känner om att vi ska ha barn så då skriver jag från mitt riktiga konto istället :) Nu är vi inne i vecka 26. Allt flyter på bra! Bebisen växer och frodas där inne, och rör sig mest hela tiden ;) Allt såg bra ut på senaste ultraljudet när dom kollade hjärnan och dom inre organen. Vi har valt att inte ta reda på om det är en flicka eller pojke, det får bli en överraskning :) Mvh Carro :)