Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 772 ggr
Anonym
Anonym
0

Flytningar - funderingar

Hej! Tänkte kolla ni som är/vill bli gravida har tänkt något på vilka typer av flytningar man har när man inte är gravid samt precis när man blivit gravid? Har mysko flytningar nu. Har ingen aning om när jag bör få mens. Men jag har väldigt konstiga flytningar just nu. Inget jag har minne av att jag skulle ha haft förut. Dem är liksom vit och tjock. Ser ut som typ Helosan handkräm. Men tar jag lite på fingret så är de samtidigt klibbigt och blir som trådar när man drar ut det. Så de liksom är både ÄL flytning och någon annan typ av flytning samtidigt. Vet inte vad jag ska tro riktigt om det. Så jag googlade lite. Och de verkar vara många som har såna där hudkräms liknande flytningar i tidig graviditet. Har ni några idéer på vad detta kan vara? Dem är inte kryniga heller.

[Thiah]
0

Jag har ingen som helst koll på flytningar men jag vet att många här har järnkoll. Så snart har du svar :)

[Tibonnanj]
0

Mina flytningar låter som dina, är gravid i v 24 nu men de har varit så sen tidigt i graviditeten. Mina blev också rikligare. Måste ha trosskydd varje dag eller så blir det tros byte med jämna mellanrum :P

Anonym
Anonym
0

Jag har också extremt mycket flytningar nu. Känner mig kissnödig hela tiden pga dem. Kissar oftare än vanligt också. Får nästan vrida ur trosorna när jag haft dem utan trosskydd en hel dag. :/ Vågar knappt göra gravtest heller. Vill inte att de ska vara negativt. Har redan gjort 2 med några veckors mellanrum. Men jah vet som sagt inte när jag skulle ha haft ÄL eller när mensen beräknas komma heller. :(

[Tibonnanj]
0

Jag gjorde flera testar när mensen inte kom, som visade negativt. Först 3 veckor efter beräknad mens så plussade jag. Asjobbig väntan men värt att vänta på :)

Men vissa plussar mycket tidigare :)

Anonym
Anonym
0

Besviken. Antingen kom mensen nu eller så är de något annat. Någon blödning är de. Men den är väldigt utspädd typ. Ljust röd nästan åt de rosa hållet. Men har fruktansvärt mycket flytningar också. :/

[Tibonnanj]
0

Tråkigt :(

Men kanske finns slitet hopp om att det inte är mens. Det är ju så jobbigt att alla ska vara så unika hela tiden :P och varje mens eller gravidsymptom behöver inte likna någon annan eller ens tidigare. Så man kan inte va helt säker fören det är övertydligt att man är gravid eller får sin mens.

Anonym
Anonym
0

De är väldigt rosa och mycket genomskinligt i det också. Vet inte riktigt. Funderar på om de kan vara en blödning utan att jag haft ÄL kanske? Väldigt lite i mängd också. Brukar normalt sett få byta ob normal tampong efter 2,5 timme första dagen med mens för då har de gått igenom. Idag hade jag samma tampong från 6 till 12.30 och då var den skapligt blöt. Men mer genomskinligt än rött…? Haft lite spännande känslor kring livmodern också. De har liksom stuckits och känts stramande på något vis. Ingen mensvärk alls.