Anar ett streck iaf!
TanatosNyx kan säkert avgöra!
När skulle du haft mens?
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Beräknad mens är idag. Men de senaste månaderna har den alltid kommit 3-5 dagar innan. Så tog detta testet idag.
Däremot glömde jag tiden så vet inte om jag hann eller om det hann gå mer än 10 min :/
Har tagit såna test ett par gånger men alltid vart negativt även efter 10 min.
Jag ser helt klart ett streck :)
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Japp det är positivt! :)
Även om det gått mer än 10 min?!
Ska se om jag har något mer test hemma o ta. Och förhoppningsvis inte glömma bort det!
Har haft lätt mensvärk hela dagen o även ont i ryggen. Så det känns som att mensen är påväg :/

#6, jag hade mer eller mindre mensvärk fram till v 14 ;) livmodern börjar växa nästan direkt och det kan ge växtvärk som är nästan identisk med mensvärk :)
Innerst inne så hoppas jag att testet blev positivt för att jag såg det efter tiden gått ut och att mensvärken är att jag ska få mens imorgon :(.
Antingen så är jag i chock eller så vill jag inte ha barn längre :(
Ser positivt ut!
Det är positivt! Grattis om du ville det! :) Mensvärken är inget konstigt, jag kände det konstant i början och nästan värre än min vanliga mensvärk!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Planerat är det inte.. Vi hade oskyddat sex flera år utan att något hände men vi va unga o dumma.. Sen började jag med cerazette pga min mens.
Sen vi hade oskyddat senast så har jag slarvat en del med pillrena men trodde inte de skulle spela ngn roll.. Men det gjorde det visst.
Vet inte alls hur vi ska göra nu, båda är i chock.. Ska köpa ett digitalt test, kan jag ta det idag eller måste jag vänta till imorn?
Du kan ta det idag :) men du kommer få samma svar på tidigare tester!
Sajtvärd på degus.ifokus
#13 Jo de förstår jag hehe. Men är samtidigt lite rädd att de kommer stå "inte gravid" fast att jag är det. Med tanke på att alla säger att man ska ta det med morgon urin.
De beror helt på hur mycket hormoner du har, har du tillräckligt kan de synas även på dagen, de du kan göra är att försöka att inte dricka så mycket på 1-2 timmar och sen kissa på nästa test. =)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Det syns oftast tydligast med morgonurin i början av graviditeten, jag plussade på dagen i vecka 3 :)
Sajtvärd på degus.ifokus
Okej tack för era svar!
Jag har lite halsbränna då o då under dagarna, finns de någon sort mot halsbränna man ska undvika?
Omeprazol kan du ta! Funkar toppen på mig :)
Sajtvärd på degus.ifokus
Då är du i samma sits som mig, vart inte heller helt planerat och jag fick en jättechock. Bestämde mig för att behålla och det var tufft i början, men nu är bebisen snart här. Lycka till!
Nä, omeprazol ska man INTE ta som gravid.
Novalucol, andapsin, gaviscon är ok.
*Det blir som det ska*
Ok min läkare sa nej till det iaf.
*Det blir som det ska*
Omeprazol är okej vid graviditet, har diskuterat med läkare som pga min frågvishet tog fram 2 databaser och visade mig skärmen så jag fick läsa forskningen själv haha :)
Hm, det hade jag velat veta under min graviditet!
*Det blir som det ska*
Japp, omeprazol är okej att ta :) Tror inte varken BM eller läkare skulle skriva ut det till gravida om det var farligt! Sen ska man ju inte överdosera, jag tar vid behov vilket funkar toppen :)
Sajtvärd på degus.ifokus
Ska testa ta en omeprazol!
När ska man ringa barnmorskan? Jag kan verkligen ingenting om detta..
Du kan ringa direkt, då kommer dem räkna ut vilken vecka du är i baserat på din senaste mens första dag, och sen får du boka in ett möte hos dem för sånt där "intro" om hälsa och vad som kommer hända fram över osv. 🙂
Sa ju det!:D Hur känns det?
Sajtvärd på degus.ifokus
#31 Jag är i chock. Har haft en del panik attacker idag.. Men barnet är välkommet. :)
Mår så sjukt illa, vet inte om de är pga att jag har panik eller om de är graviditeten. Har fortfarande mensvärk, känns lite mer som träningsvärk :P Om man går efter clearblues instruktioner så borde ja vara i v 3-4.
Ska nog höra av mig till mvc imorgon tror jag.
Grattis …:)
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Tror det är vanligt med mer eller mindre panik när man plussar. Jag fick det också fast vi faktiskt planerade barn. Verkligen "vad fn har vi gjort!!!" känner fortfarande så från och till :p Grattis!!
Jag grät av chock när jag plussade, men jag var samtidigt glad och visste precis att jag ville behålla barnet (som visade sig vara barnen)! Du kommer smälta det :) Först nu när jag känner barnen dagligen börjar jag förstå att jag faktiskt ska bli mamma.. Tog bara 16 veckor haha
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag grät också som sjutton när jag plussade. Hade också panik. Gjorde med digitalt så jag fick svart på vitt direkt. De var både läskigt och spännande. :)
Kan det verkligen stämma? Jag plussade I vecka 3 :)
Sajtvärd på degus.ifokus
Det beror lite på hur man räknar. Jag plussade bim+4 har jag för mig och på det digitala testet stod det att jag var gravid i 1-2veckor. Så testet känner ju av från när spermien fäst antar jag medan man annars räknar från mensens första dag vilket ju gör att jag var i v.4 när jag plussade. Dessa klyddiga veckor :)
#39, #40, jag läste det på internet men det kanske inte stämmer helt:) det stämmde på mig iaf. Jag gjorde ett test i vecka 3 som var negativt och ett till veckan efter som var positivt :D
Men det har ju då kanske något att göra med hur man räknar veckorna eller så är vissa test känsligare än andra. CB digital ska man kunna ta väldigt tidigt!
#38 Grattis!
Känner mig inte alls gravid idag. Inget illamående, inte spytt på morgonen eller nått.
Sambon vill förövrigt inte att vi behåller barnet så vet inte hur detta kommer att sluta.