Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 1163 ggr
hhejlollo
0

Ej välkommen

Som de flesta vet har jag vart inlagd titt som tätt och fram och tillbaka de senaste 8 veckorna pga hyperemesis. Jag blev utskriven igår efter att ha haft permission sedan förra fredagen. Idag började det igen med konstanta kräkningar, jag har fått behålla medicinen en gång under dagen men resten har kommit upp.. Saken är att jag skulle behöva åka upp till akuten för dropp men jag vill verkligen inte bli inlagd igen. Senaste gångerna jag vart inlagd och läkaren gått ronden på förmiddagen har jag i princip fått höra att dom inte vill att jag kommer in hela tiden, ifrågasätter om jag åker in bara för oro eller om jag mår dåligt,har jag inte gått ner i vikt tycker dom inte attman ska vara där, vissa gånger mår jag bättre redan dagen efter men då får jag höra att det inte är bra och att jag då kunde klarat mig hemma. Det har slutat med att jag ifrågasätter mig själv.. När jag åker in är jag oftast i botten, kräks non-stop och enbart galla, har lust att ge upp allt pga ork och bara grinar, och jag vill inte hamna där igen för det är inte jag (känslorna)! Har ni haft den känslan av att inte vara välkomna och därmed inte åkt upp? Idag har jag haft ont i nedre delen av magen (är öm nu) men det kanske är för jag kräks sä mycket, jag vet inte.. Jag har även haft en "tryckande" känsla i underlivet som inte går att förklara och givetvis blir jag orolig för barnen då!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[TanatosNyx]
2

Ack såå typiskt, vi är många som delar din trista erfarenhet av vården. Stå på dig, kräv din vård och försök att inte ta det personligt. Vården är i en djup kris, de är pengabrist, underbemanning och en katastrofal arbetsmiljö. Det är inte ditt fel, men du som patient blir lidande, tyvärr.

plommon1
2

Klart du ska söka vård när du mår så dåligt! håller med Tanatos!

RoxannaS
1

Vad är de för medicin du får? Jag fick ondansetron tror jag den heter. De var de enda som funka. Lär dock tala om att förstoppning kan bli ett problem av dem. Fick forlax mot det. Funkade kanon. Fick de i samband med att jag låg inne för tredje gången. Värt att testa i alla fall. De är samma man får vid operationer för att lindra illamående osv.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2

Första gången fick jag komma in direkt. Andra gången sa dem nej. Så jag låg hemma i 3 dagar å kunde inte ens behålla vatten som jag drack. Blev utskälld av min bm för att jag inte åkt in. Dem får inte skita i dig. De blir en fara för dig och bebis/bebisarna (har för mig att du väntar tvillingar?) de tar ju på krafterna. Och värken du får i magen är efter du spytt. Hade också kraftig värk i magen. De blir ansträngande för alla muskler att behöva spy konstant. :/

hhejlollo
1

Tack för era svar! Igår tog jag tjuren vid hornen och åkte in då jag mådde så dåligt! Och gör fortfarande.. Har tid till Spec MVC idag för att se så allt ser bra ut så jag håller alla tummar!!

Sajtvärd på degus.ifokus

Sarah
1

Håller också tummar så att du får den vård du behöver!

RoxannaS
1

Måste säga att jag är så grymt imponerad över hur grymt stark du är. Du kommer klara dig fint med bebisarna sen. Klarar du dig igenom detta elände som du har nu så kommer du klara dig utan problem sen med. Du verkar ha en toppen familj. Kram på dig. <3

hhejlollo
0

Tack för fina ord! Det värmer oerhört mycket att få höra! Min familj är dom bästa som finns, och även alla andra runt om som stöttar! Och alla här inne är en oerhört stort stöttning!<3

Sajtvärd på degus.ifokus

Velinga1984
0

Med första barnet bodde jag i sängen eftersom BM bara sa att det går över när som helst. Jodå, runt 5-6 månaden försvann det. Med andra barnet ringde jag 1177 en kväll då jag knappt orkade skriva meddelande till min sambo, kräktes nämligen av att prata. Sambon fick panik då han upplevde det som om jag försvann när han pratade. 1177 gav mig en akuttid på kvinnokliniken dagen efter, och där fick jag två påsar dropp direkt. Efter den händelsen ringde jag alltid kvinnokliniken själv när jag ansåg att det behövdes. Men det kunde dröja dagar och ibland veckor innan jag kontaktade dem trots att jag kräktes konstant. Mitt enda tips är att försöka hitta en rutin hemma, kanske att någon kan hjälpa dig laga mat etc för tyvärr är det bara att uthärda skiten.

hhejlollo
0

Någon rutin hemma funkar inte för mig, jag behöver minst en liter dropp fem dagar i veckan för att fungera som människa. Utan det ligger jag död och kräks galla.. Då har jag provat allt frän akupunktur, olika mediciner mot illamåendet, småäta (när jag mår okej), ja allt.. Får jag minst ett dropp om dagen i veckorna klarar jag av att vara hemma och kan då småäta för att hålla illamåendet borta samt faktiskt behålla maten jag får i mig! Har fått höra av alla doktorer här att jag är en av väldigt få som mår så här, även om illamående är vanligt under graviditet!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Velinga1984
0

#10 Nja, extremt graviditetsillamående drabbar 2 procent av alla gravida har jag för mig s. Har haft skiten vid varje graviditet så jag vet precis hur det är att kräkas galla och må skit :S Min rutin har bestått av att sova, kräkas, sova och kräkas igen i flera månader eftersom dropp inte lindrade mitt illamående utan gav kroppen bara salter och sånt som behövs för en fungerande kropp. Så jag pratar inte om någon avancerad rutin ;)

JeFo
0

Åh vad jag lider med dig! Jag kräktes i ca 14v med nr 3. Med de andra två en gång var… Så jag blev riktigt förvånad när jag med 3an kräktes av allt och alla! Bodde på toaletten hela tiden. Åt och spydde upp det direkt efter. Jag slapp åka in och behöll vikten. Men det var den tuffaste tiden i mitt liv! Man kan inte förstå hur det är och hur det sliter på en. Jag hade hoppa-framför-tåget-känslor var dag då! Plötsligt en dag så var det bara borta. Håll ut!