Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1005 ggr
Zelmabus
2016-04-04 20:32
0

Rida efter snitt

Ni som har gjort kejsarsnitt och håller på med hästar, när började ni rida igen? Jag längtar som tusan att för börja igen

Pontiac57
2016-04-04 21:19
0

Jag red första gången för 2 v sen och jag fick bebis 4 januari men hade nog gått lite tidigare också :)

plommon1
2016-04-04 21:19
0

Jag har läst en del på nätet och det som verkar gälla för både snitt och vaginal förlossning är när det inte gör ont längre eller känns obehagligt. Har du pratat med BM? :)

Zelmabus
2016-04-26 22:38
1

Min bm sa vänta 12 v, men helst 16 v ! Men idag har det gått 11 v så jag fuskade liiite och skrittade i ca 10 min, var så lycklig att jag fick flädjetårar! Vilken känsla, min underbara häst alltså ❤ Men visst så påminde mina magmusklerna att de inte var tränade 😜

plommon1
2016-04-27 05:01
0

Men vad härligt att höra :) Jag förstår det, för jag längtar som en tok tills jag kan börja utbilda den ena unghästen från ryggen igen. Vi har jobbat så mycket med saker från marken nu att han verkligen börjar bli redo att ridas ordentligt. Och jag har 27 dagar kvar till BF och första träningen inbokad 10:e Juli och sedan nästa stora i början av September… Känner att det kanske är orealistiskt, men hoppas så att det ska gå. Jag hade gjort det samma som du, och känns det bra och du inte får ont i bäckenbotten eller snittet så borde du kunna fortsätta och komma igång lite försiktigt :) inte avis aaaaallls :P

[Thiah]
2016-04-27 05:11
0

Jag , personligen, hade fortsatt skritta i någon vecka om allt denna gången kändes bra och sen sakta börja "normal" rida om allt fortsatte kännas normalt.

Zelmabus
2016-04-27 07:42
0

Tänkte fuska å testa lite tölt också , men kände att det var nog bäst att vänta med det. #4 ja det förstår jag :-). 10 juli borde funka, om du inte blir tvungen till akut eller urakutsnitt. Jag önskar att jag hade fött normalt eftersom då är det större chans att man kan rida tidigare. En jag känner red redan dagen efter ;-)