Danderydsmodellen
Jag har en viss förlossningsrädlsa av olika anledningar och ska träffa en Aurora och prata imorgon om förlossningen. Men idag var jag och min man på förlossningskurs där vi fick lite information om danderydsmodellen (eller 12timmars metoden tror jag den kallades också, finns mer info om man googlar på danderydsmodellen och klickar på första träffen, kan inte länka av någon konstig anledning). Så jag undrar om det är någon som testat, har tankar funderingar kring metoden eller också funderar på att testa den?
Vi födde på Danderyd och jag var inne på Danderydsmodellen, men nu gick det så pass fort och bra för oss ändå (var öppen 4cm när vi kom in kl 23 och dottern föddes klockan 04:14). Men det kan vara en trygghet i att veta att förlossningen inte kommer dra ut på tiden allt för långt!
Åh vad skönt att det gick så fort ändå! Jag har problem med migrän och ångest kopplad till stress och sömnbrist så är lite skraj för det långdragna men ska föda på BB stockhom där de inte använder danderydsmodellen. Har dock varit där på samtal så har fått en plan nu att om det blir allt för långdraget och min migrän och ångest triggar så kan man avsluta med snitt. Det känns skönt att få hjälp med att skriva förlossningsbrev av en barnmorska på BB och komma dit och träffa dem igen innan det är dags :)