Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1885 ggr
[TanatosNyx]
6

Tävling!

Nu var det länge sedan vi hade en tävling! Så nu kör vi en tycker jag 🙂
Första pris är ett vinylpaket från Johannas Vinyl!

Vi bryter av våra vanliga fototävlingar och kör en berättelsetävling i stället, så alla kan vara med oavsett om man försöker, är gravid eller har fått barn.

Tävlingen går ut på att ni berättar erat bästa/roligaste/vackraste minne som har med graviditet att göra, sen ska stackars jag försöka utse en vinnare på något vis. Med graviditet menas alltså allt kring att skaffa barn, från att försöka till att ha fått sitt/sina barn.

(En liten sidonotis till änglamammor mm är att Johanna även har annan vinyl än till kläder, om så önskas går det att ordna något till t.ex. en minnessten/tavla eller liknande, om man som tävlande inte har bebiskläder att smycka.)

För att delta i tävlingen så postar du din berättelse här i tråden. När tråden verkar inaktiv och det inte inkommit fler berättelser på ett tag så avslutar jag tävlingen (förvarnar med inlägg ifall nån är ute i sista minuten).

Lycka till!

[TanatosNyx]
0

Ni missar väl inte tävlingen? 🙂

Pontiac57
0

RUL va det bästa jag va med om under hela graviditeten. Första gången man fick se en skymt av den lilla busungen, det bekräftade det hela på en annan nivå än vad ett gravtest kan. Han låg där med bena utsträckta i kors och händerna på magen som en riktig livsnjutare :D

Theres
2

Mitt roligaste minne var när jag hade gått 4 dagar över tiden och var med och spelade lasergame med alla grabbarna som är SM-mästare ^^ Jag sa att jag skulle ta det lugnt, men kunde inte låta bli att springa lite och ta basen iallafall ;) Pluttis lyckades hålla sig fast i 9 dagar till efter det ^^

golf.ifokus.se

Zelmabus
6

Mitt minne är när jag fick gå på ultraljud för att fastställa hur långt gången jag var. Då jag var inställd på abort och det stod i mina journaler att jag var tveksam så frågar läkaren om jag ville se på skärmen. Jo det ville jag "Ja då ska vi se om vi hittar någon inneboende" säger han, "jo där har vi en" och på skärmen ser jag ett barn. Jag trodde ju att det inte skulle se ut som ett barn, utan en klump gelé . Och vid ett tillfälle när han byter vinkel så ser det ut som barnet vinkar "hej mamma", så då bestämde jag mig, jag ska bli mamma, detta barn ska jag behålla. (Notis , jag var i vecka 12).

virrepirre96
1

Mitt bästa minne för att försöka bli gravid är att killen gick ifrån att va rädd för att skaffa barn och därför inte ville till att vilja ha barn med mig och försöka :D

[WickedAlly]
2

#4 åh, blev alldeles varm inombords nu :) Mitt roligaste minne från graviditeterna är när jag precis plussat med lillebror och svärmor var på besök. Hon har 19 månader mellan maken och hans lillebror och funderade väl på om vi skulle ha fler. Hon sa: När Rasmus var bara lite äldre än såhär blev jag gravid igen :) Vi hade bestämt oss för att hålla tyst om det fram tills graviditeten var bekräftad genom ul men när hon sa så började båda fnissa och då förstod hon ju. Kul minne att ha :)

Aleya
6

Mitt finaste minne är då jag sa åt min kille att jag är så ledsen över att jag kanske inte ens kan få barn p g a min sjukdom (endometrios) och att jag känner mig som mindre kvinna p g a det. Och hans svar blir: för mig är du nog mer kvinna än dom som har en hel hög med barn. Det var det finaste jag har hört, tog inte bort min oro helt. Men det kändes otroligt stöttande. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Miiika]
8

Efter en långdragen förlossning då barnmorskorna till slut fick lägga sig på magen och trycka för att hjälpa vår dotter ut, i kombination med sugklocka, andades hon inte. Det var tio personer i rummet under förlossningen och när hon väl kom ut klippte de navelsträngen och sprang ut med henne. Min pojkvän sprang med. Efter att ha sett läkarna göra HLR på vår lilla flicka fick min pojkvän en chock och fick åka ner till akuten då han har hjärtproblem. Det tog ett par timmar innan vi träffades alla tre första gången. När vi visste att läget hade stabiliserats för vår dotter friade pojkvännen till mig inne på akutrummet på neonatalavdelningen framför en uppsjö av barnmorskor, sköterskor och läkare. Det var en väldigt fin stund!

plommon1
0

#8 men oj! Jisses vilket drama. Så skönt att höra att allt gick bra ändå ❤️

[TanatosNyx]
0

Det sinar bland bidragen nu, jag avrundar snart denna tävling om inte fler bidrag inkommer. :)

Intehärutandär
0

Mitt bästa minne från sista förlossningen är då min vackra ängel kom ut och blev upplagd på min mage. 

Hon var precis som jag drömt om att hon skulle vara; kopparfärgade lockar att pyssla med. Ögonfärgen får jag tyvärr aldrig veta. Kanske hade hon gröna efter mig och sin pappa - kanske skulle hon blivit vänsterhänt precis som oss båda. Inget vet, vi kan bara drömma.

[TanatosNyx]
2

Nu stänger jag tävlingen 🙂 vinnaren meddelas inom kort!

Inlägget är låst för nya kommentarer