Alvedon
Jag känner mig lite smånojig igen och måste fråga er… Har fått en mansförkylning from hell och har varit riktigt nere i typ en vecka plus huvudvärk. Har tagit alvedon för att överleva och kunna jobba mina mastodontpass. Min bm var på första besöket tydlig med att alvedon var ok, men på andra besöket gjorde hon en sån grej av att jag tagit alvedon två ggr i början av graviditeten att jag verkligen avstått tills jag inte klarar mig, vilket är nu. Googlar man får man upp att det är skitfarligt, hur är det egentligen? Känner mig helt usel, har ätit en del som det visat sig att man kanske ska låta bli eftersom det står så olika överallt. Både gravad lax och rött (nöt)kött har slunkit ner efter att ha läst på livsmedelsverket… Blir helt förvirrad… Just alvedon har däremot verkligen satt sig :P
Du kan lugnt ta alvedon vid behov ibland. :) det finns nån studie om samband med adhd typ.
Alvedon kan du ta under graviditeten. Jag läste också den där studien om ökad risk för ADHD - men då var det stora mängder alvedon under långa perioder (alltså aktuellt för dem med kronisk smärta som kanske äter alvedon dagligen).

Åh så skönt! Vet inte hur jag skulle klara mig utan alvedon just nu. Tar bara när jag verkligen behöver, och aldrig mer än rekommenderad dos. Max två om dagen nu när jag varit dålig. Har inte varit sjuk på år så jag känner mig verkligen ynklig… En annan fråga… Sex ska ju inte vara problematiskt om man inte har en riskgraviditet, men hur är det med orgasmer? Nu börjar ju livmodern verkligen kännas strax under naveln, och får jag orgasm får jag ofta en sammandragning samtidigt. Är det vanligt? Det gör inte ont, känns bara skumt när hela nedre delen av magen blir stenhård typ :P
Det är ingen fara alls, men det kan göra ont om mannen kommer i dig, då sperman ger sammandragningar också. Men det behöver inte göra det. :)
Jag har fått citodon utskrivet av läkaren på mvc, får ta två om det är riktigt jobbigt (problem med migrän) så Alvedon är ingen fara :)
Jag åt också citodon till och från :)
#6 Jag med + dygnet runt med alvedon. Hade inte klarat mig annars under min senaste graviditet.