Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1715 ggr
miwi
2007-10-13 14:23
0

BABYSHOWER

babyshower

väntar mitt tredje, och troligen sista barn, och har nu tänkt på detta med babyshower, som man ser på amerikanska program.

är det någon som haft en sån?

har många i bekantskapskretsen , som väntar barn, och tycker att det skule vara en kul grej, tex att bjuda in olika "märken" dit, typ tuppervara men barngrejer, som dunnis, meandi etc. vet att det inte är så man gör, men måste man kopiera alltid :)?

o så maaaat , det viktigaste :) och att umgås och så.

nån som kan berätta mera??

MaMaMade
2007-10-16 13:53
0

Kanske ni skulle ta o ha en shower typ den vi hade på min månadslista när jag väntade hem Mellis. Vi var några som bestämde oss för att byta presenter m varandra. Man fick anmäla sig till en ansvarig, skicka namn o adress o så lottade hon vilka som skulle byta m varandra. En summa som presenten skulle få kosta fastställdes o så kunde man ha vissa önskemål om vad man ville ha; kläder, leksak, prydnadsföremål t ex.

Det var jättespännande o jag fick 3 uppsättningar kläder från en kvinna i USA. Hon fick en serie föremål från mig; en sådandär plingplong-grej att hänga i taket, en spegel o en liten dosa, alla i temat grodprinsen m en rund o go prinsessa o en groda på. Köpte samma sak till min blivande dotter så nu har hon o en jämnårig kinesiska i USA samma grejor på rummet, roligt att tänka på. :)

miwi
2007-10-16 23:02
0

hahah, va mysigt.

ja, problemet är att de andra i min omgivning tycker att det är tantigt att ha babyshower, så dom kommer nog till festen, men jag får fixa den själv…

hur gjorde ni, träffades ni, eller skickade ni sakerna? hade ni fest o så?

MaMaMade
2007-10-17 20:04
0

Nejnej, det var en CyberSpace-shower. Jag var med på en sk "månadslista" (aktuellt inom adoptionsvärlden), där kan man följas åt genom väntan på sitt barnbesked. Vi skickade vårt BB i april -02 o listan hette därmed DTCApril2002, dvs DocumentToChinaApril2002.

Där var folk från USA (mest), Sverige (jag), Frankrike, Belgien, Hollan, England, Spanien, Irland…you name it! :) Så vi skickade m post o sedan la vi ut foton o berättade om det vi skickat o det vi fått. Det var faktiskt ganska så spännande…olika kulturer, olika vanor, olika moden o stilar…

Det såklart, en fysisk fest är ju trevligare… :)

miwi
2007-10-18 22:39
0

heheh, ja din variant låter spännande, och påhittigt.

men ja, jag tänkte satsa på fysisk närvaro istället.:)

men du som har kontakter från usa, ge mej gärna tips på hur dessa babyshowers går till därborta :)

MaMaMade
2007-10-19 02:09
0

Hmm, kontakter o kontakter…inte så mkt tid till det nu m 3 ungar i huset…du vet ju hur det är.  ;)

Hyr el köp "Brudens far 2" m Diane Keaton o Steve Martin. I första filmen får pappsen en kris när hans lilla kicka kommer hem o berättar att hon ska gifta sig. I film nr 2 ska hon ha barn…o mor o far visar sig också ska ha barn…samtidigt. De har en babyshower i den filmen. De är ganska roliga…lättsedda…rekommenderas.

larossi
2007-10-20 13:36
0

jag har nog sett den filmen, har för mej att den festen var ganska påkostad :)

ja, jag ska se , ska prata med svägerskan, behöver nog några extra händer till detta, är ganska trött för det mesta just nu..

MaMaMade
2007-10-23 10:48
0

Ha knytkalas o skippa presenterana.

Be svägerskan svänga ihop några goda pajer så fixar du sallad o bröd o dryck. Lite ballonger o serpentiner i taket o en maffig tårta som avslutning. Behöver inte vara farligare än så. Lycka till! :)

Hur stora är dina två andra? De kan hjälpa till m att båsa ballonger o hänga upp dem…kanske göra måla en banderoll m "Välkommen bebis!" ed.

miwi
2007-10-23 11:02
0

jaa, va roligt det lät! mina andra är 8 och 6, och dom är jätteentusiastiska för detta med ett syskon.

hur tidigt/sent i graviditeten ska man egentligen ha festen?