Gravid?
Hej alla! Är helt ny här i gruppen, och jag har en fråga.
Jag fick min förra mens någon gång i början av Mars, hade sex den 15 & 16 mars, hade ägglossning den 19 mars (Tog clearblue's ägglossningtest). Hade sex dagen efter ägglossning, den 20 mars alltså.
Vi använde INTE kondom, bara i slutet när han kom, och han kom inuti mig.
Den 15 mars på natten till den 16 så drömde jag att jag tog ett graviditetstest som kom ut positivt. Tänkte inte så mycket på det.
Men sedan efter drygt en vecka började andra symptom droppa in, så som väldigt onda bröst (skojar inte, har sovit på en kudde för att jag inte ska råka sova på mage.) Dem känns också väldigt stora.
Har varit väldigt trött, har haft ont i huvudet dem senaste dagarna, min temperatur är också runt 37 grader konstant, vilket är annorlunda eftersom jag ligger lägre än så oftast.
Har haft typ mens-värk liknande kramper men det har bara varit jätte lite och gått bort väldigt snabbt. Har haft någon sorts discharge också, vit/slemmigt och tjockt.
Jag har också ätit VÄLDIGT mycket mat. Och är förstoppad. Och det liksom sticks i livmoder-området. Som tusen nålar.
Mensen skulle ha kommit idag, men det har den inte gjort än, och det verkar inte som den är påväg heller. Jag tog test tidigare i veckan, som kom ut negativt. Jag använde även Predictor Early och det hade ett vitt streck.
Kan jag vara gravid?
Tack på förhand! 😊
Avvakta och om din mens inte har kommit nästa vecka så kan du ta ett test följande vecka.
Det låter dock som om din mens är på väg redan med tanke på de symptom du har räknat upp. :)
Jag vet inte hur troligt det är att du skulle börja få graviditetssymptom så här snabbt på.
Möjligheten att du är gravid finns ju absolut. Symptomen på att mensen är på väg och tidig graviditet är ju väldigt lika så det kan vara svårt att gissa. Du får helt enkelt försöka vänta några dagar och testa igen om mensen inte dykt upp :-)
Tack hörni! Tog tre test ikväll. Två clearblue, ett RFSU. RFSU var negativt, negativt clearblue digital, men åh jag är helt säker på att jag ser ett plus på detta clearblue. Min syster ser det också. Vad gör ni? Ser ni det?
Avvakta ett par dagar o testa igen
Ska göra det. Tack!
Det finns liksom ingen idé med att testa för tidigt. Testa nästa fredag och ta ett digital test så slipper du gissa.
Fast det ska ju inte ha varit för tidigt eftersom min mens är sen.
#8 Din mens verkar dock inte vara särskilt sen efter det du har berättat. Det är alltjämt bättre att testa då mensen är över en vecka försenad.
Om du vill genomgå en abort så gör de inte det för tidigt ändå, man brukar behöva vänta. Om du vill behålla barnet så borde det inte göra något alls att vänta en stund. :)
Ser inget plus tyvärr. Om han inte kom i dej är ju risken väldigt lite att du är gravid.