Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1394 ggr
virrepirre96
0

gravtest frågor

Bästa är ju att vänta till mensen men kan man ta nu om man ska ha mensen 14-18 april? Hur säkert är testet då om man tar nu?

Fridaaaa
0

Jag skulle säga att det är alldeles för tidigt. Bästa är att vänta och se om mensen kommer, och ta efter det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

virrepirre96
0

Så jag tänkte med att det är för tidigt då det är typ 2 v kvar :p

Pontiac57
4

Om du skulle bli gravid den här cykeln befruktas du typ nu. Beftruktningen sker under ägglossningen som oftast är mitt emellan två menstuationer. Så svaret på din fråga, det är alldeles för tidigt. Dom flesta testen är för tidigast 4 dagar innan mens :)

Sarah
5

Nu?? Du har ju knappast ens haft ägglossning.

virrepirre96
0

Inte sagt jag ska ta det nu jag undrade som ett tex då jag inte är så hajj på tester och är nyfiken på hur dom fungerar :)

Fridaaaa
0

#5 Men om du hade mens för ca 2 veckor sedan kan du ju inte vara gravid? Är ju under ägglossning man blir det? =)

virrepirre96
0

Jo det vet jag haha så dum är jag inte men fortfarande var det bara en allmänfråga hur det fungerar :) inte sagt jag är gravid eller att jag ska ta test utan det var tex om hur andra känt sig. Och om det var så att vissa var sjuka och trodde sig vara gravid eller tvärtom :) som sagt är jag väldigt intressetad hur allt funkar med tester,symptom,förlossning med mera :)

Fridaaaa
1

#7 Framgick dock inte i inlägget så svårt att veta :)

virrepirre96
0

Ber om ursäkt för det. Läste oxå nu att det blev helt fel 😂 men hoppas jag förklara bättre nu iaf :)

hhejlollo
0

Jag testade 13 dagar efter mens då jag kände på mig att jag var gravid, och mycket riktigt var jag det :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Fridaaaa
0

#10 Säkert på att det var mens och inte mensliknande blödning bara?

virrepirre96
0

Vem frågar du? :P

hhejlollo
0

skulle givetvis inte stå mens, utan testade 13 dagar efter samlaget :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

densomundrar
0

Som många skriver innan så är det alldeles för tidigt att testa två veckor innan mens, då har de flesta ägglossning och blir befruktade om det vill sig väl. Att vänta till satt datum är bra av flera anledningar… Många graviditeter slutar tex i väldigt tidigt missfall, så tidigt att vi kvinnor inte ens märker av dom då "mensen kommer som den ska". Tänk dig då om du testar positivt en vecka innan, vilken besvikelse "helt i onödan". :-)

virrepirre96
0

Gud vilken bra förklaring densomundrar :) tack det var den infon jag ville veta då sidor är så luddiga med det där :) var en kompis som frågade mig och jag visste inte varför man inte kunde ta så långt ifrån mensen :D

densomundrar
0

Skönt att mitt svar kunde hjälpa någon :-)

Intehärutandär
1

Ägget fäster 5-10 dagar efter ägglossning och först då börjar hormoner skapas. Som i sin tur kan ses på gravtest. Men inte alla ser strax innan mens och andra inte heller en vecka efter beräknad mens.

virrepirre96
0

Tack snälla för eran info det hjälpte verkligen till att förstå hur allt går till :D och jag ber om ursäkt för hur jag utryckte mig :)