Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 3135 ggr
[novemberflickanL]
0

Positivt gravtest?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska ha mens om 2 dagar, äter p-piller och hela tjohejsan. Haft mensvärk nu några dagar och ont i brösten samt sugen på chokladpudding(?) och salta saker. Men förra månaden innan mensen var det också väldigt speciellt så jag brydde mig inte så mycket nu. Så var jag och pojkvännen på gekås idag och köpte lite gravtest för det alltid kan vara bra och ha, så skulle vi testa för skojsskull. Så jag kissar och vi sitter och pratar om allt mellan himmel och jord, sen tittar jag på testet och det är POSITIVT. Tog ett nytt några timmar senare och det visade också positivt. Jag förstår inte??? Hade ni mensvärk som symptom på tidig grav? Är klart väldigt glad men det är nog den största chocken i mitt liv! Och visst är det positivt? (Ja, det är det. Vill bars att fler ska se det). Bilden här är första testet jag gjorde.

[novemberflickanL]
0

Och här är andra testet.

[novemberflickanL]
0

Och jag ber redan nu om ursäkt för luddigt TS. Jag är verkligen i chock med såå många känslor men det känns himlans overkligt då jag har mensvärk och det känns som den ska komma. Men jag är också väldigt glad!

Intehärutandär
0

Ingen tvekan om att det är positivt och ja man har "som " mensvärk hela graviditeten då livmodern växer.

[novemberflickanL]
0

#3 nej, jag vet! Man vill mest höra det från andra! Jag har lite oregelbunden mens så det känns hela tiden som att mensen kommer (ökade flytningar) och känns som att kroppen spelar mig ett spratt men det är väl iprincip omöjligt när testet visar så starkt? Förlåt för dumma frågor jag egentligen vet svaret på jag är som sagt just nu väldigt blurrig i huvudet..

[novemberflickanL]
2

Detta är väldigt välkommet. Jag och min pojkvän bor redan i en trea så rummet blir perfekt att inreda. Jag älskar barn då jag ofta umgås med mina syskonbarn. Nu börjar det komma upp för mig! :-) vilken lycka!

Sparven88
0

Då säger jag grattis! :)

Ria74
0

Skulle säga att det är jättepositivt. Grattis! 🙂

Jag hade också mensvärk tidigt i min graviditet men satte det inte i samband med att jag kunde vara gravid utan väntade på mensen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

densomundrar
0

Grattis :-) Har du inte slutat med pillrena bör du göra det nu :-)

[novemberflickanL]
0

Tack ska ni ha! :-) har nu googlat en massa (farligt farligt) och kan inte roligt glädjas ännu. Känns så overkligt! Ppillerna har jag självklart slutat med :-)

Lilolizeit
0

Solklart! Stort grattis!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MinnaJosefin
0

Hade mycket mensvärk i början av graviditeten, så mycket så jag kunde vakna på natten och hade jätteont! Det la sig efter 3-4 veckor ungefär:) det var även det enda symptomet jag hade innan jag visste att jag var gravid. Stort grattis:)

[novemberflickanL]
0

Tusen tack! Idag tog jag två test till, båda positiva, väldigt tydligt! Har smält det mer idag, pratat med min syster som själv har 3 barn och känner mig överlycklig! Vi har bestämt oss för att behålla det, min sambo är väl lite tveksam men det är väl chocken som måste lägga sig. Jag tror också att killar (antagligen tjejer med) aldrig kommer känna sig 100% redo! Men jag är så redo jag kommer bli! Lägger upp bild på gravtest nr 3 också…

Pontiac57
0

Grattis :) glädjen hos din sambo kommer nog när han fått smälta det lite :)

mollyt
0

Grattis!!