Massage?
Har så himla ont i nacken och har nu börjat få ont i huvudet på grund av det, undrar därför hur det är med massage som gravid? Jag är bara i vecka 11 men eftersom det är två har magen redan hunnit växa och är större än vanligt, så ligga på mage känns ju inte så bra! Tips och råd tas tacksamt emot!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Ja massera på. :) Många massörer nekar gravida av rent säkrehetsskäl för att ha ryggen fri, samma med naprapater mm.
Det som är är att man ska undvika att massera magen på höggravida som då kan få prematura värkar.
Sen kanske du inte ska ge dig in på världens bindvävsmassage som frigör massa smärtsignaler i kroppen, men mjukgörande stimulans absolut.
Tack för snabbt och utförligt svar! Det är ju mest att jag vill lösa upp alla knutar i matte och axlar som spänner! Men det kom jag på att man ju kan göra sittandes!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Går bra att ligga på mage också :)
Min BM var hispig med allt sådant, men jag kollade upp på vårdguiden och gick till min naprapat ändå. Varför ha ont när man inte behöver liksom.
Tror det är i gravid & baby det är en naprapat eller liknande som skriver om det där, som även är BM och som tar emot gravida. :)
Jag var på massage med jätte mage, fick ligga på sidan bara. :) så skönt!!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes