Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 4158 ggr
mollyt
0

Läcka fostervatten?

Är i V40+1 nu. Jag vaknade för en timme sedan och var obekväm för att det var blött mellan låren. Min tanke var att jag haft en vattnig flytning bara, så ville gå upp och tvätta av mig så att jag kunde få somna om. Det rann längst benen hela vägen till toan och blev även en liten pöl på golvet. Testade att knipa men gick inte att stoppa rinnandet. Det var transparant och jag kan förstå beskrivningen av att det doftar lite hav, absolut inte kiss! Har sedan även passat på att kissa och efteråt försökte jag hoppa lite försiktigt för att se om det skulle börja rinna mer, vilket det inte gjorde! Har nu tagit på mig en binda för att se om det kommer komma mer vatten. Går och lägger mig igen. Har molande värk men inga värkar. Ringer till FL senare på morgonen när jag vet mer om det kommit mer vatten eller om den där decilitern var allt. Återkommer!

[TanatosNyx]
0

Det är vattnet, du måste kontakta fl i morgon och få en undersökning. Det är infektionsrisk så man har en viss tid på sig (det är okej att vänta tills på morgonen, det skulle dom säga nu på tele). Förutsatt att bebisen är fixerad så klart.

mollyt
0

Snabbt svar #1! Känns tryggt! Hihi Bebisen är fixerad! Har fått mer ont nu också så värkarna är nog på gång. 😊 haft kanske tre stycken sista timmen, lite svårt att avgöra när det är lite molande ont i bakgrunden hela tiden…. När är det man ska ta den där alvedonen? När det börjar bli jobbigt eller ska man ta den i förebyggande?

Niini
0

Åååh, bebis på G! 😄 Minns att jag hade sådär med första. Jag trodde vattnet gick så vi åkte in, när vi varit där ca 1h DÅ gick vattnet. Dyngsur ända ner i skorna 😅

mollyt
0

Haha! #3 får se hur det blir här. Har haft binda som sagt, kommit lite rosa på pappret vid 5-tiden. Sedan lite rosa i bindan. Pratade med förlossningen - hon var lite osäker så bad mig att lägga papper i trosan istället för bindan (de suger upp så bra så att det är svårt att veta om det småläcker). Så har nu haft papper en stund, har kommit lite mer rosa som 1,5 femkrona ungefär. Ska ringa tillbaka till förlossningen kl 11.

Myrra
0

Undrar hur det går.🌺

em.nord
0

Hejja hejja! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Miiika]
0

Spännande! Lycka till:-)

Lilolizeit
0

Heja! Hur går det/hur har de gått?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Zelmabus
0

Jag är också nyfiken på hur det går ;-) Lycka till!

[TanatosNyx]
0

Det är lite väl tyst här ;)

Pontiac57
0

Är också nyfiken! :)

mollyt
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev en vända till förlossningen lite senare där på dagen (jag var orolig och ville kontrollera). Fortsatte ha sammandragningar hela dagen som  blev starkare och starkare. Åkte tillbaka till förlossning och var där och blev undersökt vid kl 23 på söndagskvällen. Hon var ute kl 4:14 efter en drömförlossning! ❤️

Nu har jag levt i min bubbla sedan dess… Helt sjukt underbart! För mig är det som om det varit en enda lång söndag fortfarande - kan inte förstå att resten av världen "gått vidare" för att fira påsk. Allt jag vill är att ligga och titta på vår lilla goding - Miranda! ❤️

Zelmabus
0

Så söt! ❤️

Myrra
0

Men oj så söt hon är och va mycket hår!

Stort Grattis till både mamma och pappa!

em.nord
0

Åh grattis! Så söt! ♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

plommon1
0

Stort grattis :)

[TanatosNyx]
0

Jag måste säga att även mamma är söt och skiner som en sol, inte många gör det nyförlösta :) Det verkligen lyser lycka.

soundtrack
0

Stort grattis!

Pontiac57
0

Grattis vilken fin tjej med så mycket hår :)

[Synnerlig]
0

Grattis! :D

hhejlollo
0

Åh! Grattis till en liten sötnos! Jag älskar håret!!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[GråHäxa]
0

Stort grattis!! Vilket charmtroll :-)

mollyt
0

Tack så jättemycket allesammans! ❤️ 

Hon är såklart det finaste vi sett! Vi är också imponerade över allt det här håret, haha! Så himla sött! Hoppas att det fortsätter att bli som pappas hår - mörkt och lockigt! 😍