Jobba
Får man jobba fast man är föräldraledig ? Jag har fast anställning på ett ställe, men jobbar även för andra företag (i en helt annan bransch ) vid behov och en av de företagen skulle behöva lite hjälp, men jag vet inte om jag får jobba?
Du får inte ta ut föräldradagar dom dagar du arbetar nej.
Om jag har förstått det rätt så får man ta ut sin föräldraledig som man vill och då kan man ju välja om man vill ta ut ledighet eller jobba? Iom att jag kan flexa med mina arbetstider så hoppas jag att jag kan jobba en del även om jag är mammaledig, hur jag ska lösa det rent praktiskt och med papper vet jag ej men det löser sig tids nog :-)
Som jag har förstått det så kan du vara föräldraledig t.ex. mån-fre och jobba på lördagen eller söndagen. Sen borde du kunna ta ut t.ex. 75 % föräldraledighet under en dag som du samtidigt jobbar 25 %. Men annars är det som tanatos säger, du får inte jobba samtidigt som du tar ut föräldraledighet.
Tänkte mer om det kan bli strul på jobbet som jag är fast anställd på. Typ om man kan bli avskedad för att jag är föräldraledig men sen jobbar ist på ett annat ställe . Tänkte givetvis inte ta ut pengars från FK om jag jobbar .
Vet inte hur det fungerar när man har flera arbetsplatser men ja man får arbeta under sin föräldraledighet så länge man inte tar ersättning den dagen från FK.

När jag jobbade på ica var det många som var föräldralediga från sina vanliga jobb men satt i kassan någon helg då och då.
#6 I mitt jobb (vården) så har flera föräldralediga även arbetat vardagar. Just för att förtydliga att det inte bara är på helger man får arbeta ;)
man får ju jobba t.ex. halvdag och ta FP halvdag om man vill det också. Totalt ska det bli 100% så man inte överlappar med både lön och FP.
#8 Hur menar du nu? Har aldrig hört någon arbeta och ta föräldrapenning så det blir 100%. Vet däremot många som arbetar deltid under föräldraledigheten utan att ta ut några dagar eller få dagar första året. När barnet fyllt 1 år gäller dock andra regler, för de som inte vet :)
#9 Tanatos menar nog att man FÅR fylla ut med fp så att det blir 100%, men att det inte får överlappa så att man får både lön och fp för samma dagar/timmar :)
#10 Precis :)