Ang anonym
Skriver detta i all välmening, hoppas det är ok, och väljer att framföra informationen här då jag antar att många här gärna vill vara anonyma. Jag har hittat många av er, men även medlemmar från andra sidor, på fb då ni lagt upp samma bilder eller texter här som på grupper i fb. Vill ni vara anonyma, lägg då aldrig upp samma bild från ett konto där ni försöker vara anonyma på och sedan på ett konto där ni inte är anonym, som i detta fall fb :-) Nu kommer jag inte att föra eran info vidare och röja era identiteter, men nästa gång kanske personen som "hittar kopplingen" inte är lika vänlig i sinnet. Glad påsk på er :-)
Jag var inne på en blogg, någon stor - minns inte vilken men det är heller inte poängen. En person som kommenterat gjorde reklam för sin mammablogg som jag klickade mig vidare till. Hon försökte vara anonym och jag funderade väl inte så mycket på det förrän jag ser en detalj i bakgrunden på ett foto som jag kände igen väldigt väl. Ja, hej och hå, lägger ihop lite pusselbitar (t ex "idag fyllde min kille x år") och inser att jag känner hennes snubbe (bebisens pappan) från förr i världen. Kollar på instagram och där ligger samma bilder som på bloggen (fast utan bortklippta huvuden). Har inte sagt något om det. Vill hon tro att hon är anonym ska väl inte jag "avslöja" henne.
Hade dock hoppats hitta någon kändis. Typ om jag lyckats lista ut att du egentligen är kronprinsessan Victoria, då hade jag nog myst lite i min tysta ensamhet.

Den som vill hitta folk, gör det också :) sen är det upp till var och en hur enkelt man vill göra det för andra :p Bra att påminna folk ibland.
Alltså gör man en sån sak så får man ju nästan skylla sig själv att ens anonymitet inte kvarstår. Det måste väl varje människa förstå att om de lägger ut samma bilder som de även har på sidor där de tutar ut sitt riktiga namn osv så finns stor risk att andra kan förstå vem man är.
#3 tråkig inställning, jag är glad att inte alla tänker så. Man får tänka på att alla har olika vanor på internet och ja, det är inte alltid så lätt att tänka på allt, speciellt inte vad som händer på nätet och vilka konsekvenser det kan få. Iom att det skrivs en del känslig information här på sidan så ville jag bara uppmärksamma medlemmarna om detta, så att de som försöker vara anonyma kan försöka förbli det, men valet är ju såklart deras. #1 ja, det vore lite kul att "upptäcka en kändis", vissa kändisar borde ju oxå hållas på forum, dom är ju folk dom med :-) #2 absolut, så är det ju tyvärr. Men man behöver ju inte spela sådana människor rakt i armarna :-)
Ibland är det ju svårt att förutse konsekvenserna av vad som kan hända på nätet med tanke på alla spionprogram och sådant som finns (tänker bla på mannen i SVTs plus som fick alla sina kortuppgifter stulna mot en falsk sida eller liknande). Så upptäcker man någon så tycker ju jag att man kan hinta lite fint om det till personen eller behålla det för sig själv. Som man själv hade velat bli behandlad. Skylla sig själv, visst, men det betyder ju inte att vi omkring behöver bete oss dumt för den sakens skull :)