Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 1230 ggr
virrepirre96
0

gravid eller ej?!

Hej det är såhär att i ca 2 v har jag nu mått skit. Haft ont i magen,brösten ömmar,bröstvårtorna gör svin ont,yr,va illa mående i ca 2 dagar, enda jag kan äta är toast mackor.är extremt känslig mot allt. Med mera. Idag fick jag en ytters liten blödning som avtog på direkten efter jag torkade mig . med blod i "slem" har inte testat mig för gravis men ska göra det idag måndag eller tisdag. Jag satsar på gravis men vad tycker ni? Tycker jag blivit tjockare med men vet inte. Och humörsvängningar är extrema. Hoppas på snabba svar !

Karmatarerskanise
3

Endast ett test kan ju ge dig svar på om du är gravid eller inte.

virrepirre96
0

Jo så är det ju men hittar inget med mina symptom och jag undrar om nån haft liknande eller samma

Fridaaaa
0

Haft liknande och var inte gravid

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

virrepirre96
0

Okej . tack för snabba svar. Ska som sagt testa ifall :)

Gunlog
0

Jag har haft samma sak. Det var pga stress. Nu har jag slutat mitt jobb som var orsaken till stressen och mitt psykiska illamående, så nu har jag fått tillbaka mensen. Jag höll på som du i 5 månader.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

virrepirre96
0

Jag jobbar inte just nu och bor lugnt så är inte stressad eller nåt sånt

densomundrar
1

Testa är ju bästa sättet att veta, är det så att du inte varit gravid några månader så beror inte svullnad om magen på en graviditet men resten kan ju vara tecken.

virrepirre96
0

Jo men precis. Ska iväg och köpa ett test om 1 timma så får vi se. Har varit gravid innan några gånger men tyvärr fått missfall jämt :/

Zvintos
0

De gånger jag haft som mest "symptom" har jag inte varit gravid. När jag väl var gravid hade jag så gått som inga symptom alls de första veckorna.

virrepirre96
0

Det visade ett starkt streck sen ett jätte jätte svagt streck som var nära på att inte synas alls

virrepirre96
0

Det visade ett starkt streck sen ett jätte jätte svagt streck som var nära på att inte synas alls

densomundrar
1

Kan man se att testet har en antydan till att vara positivt så brukar det vara det, brukar de som vet säga. Med andra ord, var det två streck varav ett jättesvagt så är det med största sannolikhet positivt :-)

virrepirre96
0

Brukar ju va ljusareän det starka räda strecket nen detta var inte så synligt som det ska vara utan mer halvt synligt om man säger :)

[TanatosNyx]
0

styrkan på strecket spelar ingen roll, har du sett 2 streck, om så bara jättesvagt på ena, så är det positivt

densomundrar
0

Förutsatt att det är inom tiden för avläsning, kan vara bra att tillägga. Efter en viss tid, beroende på test, så kan testet vis positivt även om det inte är det och är därmed ogiltigt. Hur som, jag får gratulera och önska dig lycka till :-)

virrepirre96
0

Tack ja det är bara o vänta och se som sagt haha. :) ska ta ett till om nån vecka ifall :)