Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1741 ggr
densomundrar
0

Aniball

Snubblade över en… Udda sak på fb nyss, aniball, som verkar vara någon ballong man i förväg känner efter och "tränar" på att töja ut slidan för att underlätta inför förlossningen. Någon som provat eller hört talas om detta innan?

[TanatosNyx]
0

Aldrig hört talas om, men det låter som rent och skärt vansinne! :s

Sindri
0

Herregud - vi har fött barn i miljontals år och det har skött sig självt. Skulle inte prova töja ut den i förväg, den skall ju gå ihop så fort som möjligt sedan.

[GråHäxa]
0

Jag har läst om det. I början av graviditeten var jag intresserad av att skaffa en sån att använda mot slutet eftersom att det enligt det jag läst skulle kunna förebygga att man spricker. Men nu när det närmar sig så har jag inte alls haft någon lust att skaffa en faktiskt. Den mesta info jag hittade om de som testat den lät lite väl reklamaktigt, så jag är lite skeptisk till att det var opartiska personer som skriver om aniball på nätet :P

[TanatosNyx]
1

Hormoner utsöndras enkom under en förlossning som påverkar hela underlivet så att det blir mer töjbart. Man kan skada vävnader permanent garanterat om man gör något sånt utan att kroppen är med på det.

Kroppen spenderar 9 månader på att förbereda sig. Vi är dessutom gjorda för att i viss mån spricka om det behövs för att barnet ska komma ut.

[WickedAlly]
1

Jag sprack mycket när lillebror kom. Hade typ två dm tråd i skrevet men hade alla gånger valt det framför det här, de allra flesta läker igen. Att permanent bli uttöjd låter inte speciellt trevligt :s

Lilolizeit
0

Såg reklam för den här i en tidning å trodde det var ett skämt tills ja insåg jag läste vi föräldrar eller liknande. Jag skulle aldrig få för mig att köpa något sånt här. Verkar helt galet tycker jag!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

densomundrar
0

Skönt, då är jag inte den enda som tyckte att det lät som en udda grej, då behöver jag inte fundera med på den :-)

mollyt
0

… läskigt!

Sindri
0

Man får ju verkligen hoppas att ingen köper en sån utan att rådfråga sin barnmorska - och då blir det förhoppningsvis inga sålda. Man kan ju undra hur "uppfinnarna" tänkte.

[GråHäxa]
0

När man läser om den så är det personer som utger sig för att vara barnmorskor som pratar om den. I ett fall var det en förlossnings bm som skrev om vilka "underverk" hon har sett när folk har använt den. Jag känner mig dock skeptisk till att dessa personer verkligen är barnmorskor och inte folk som får betalt för att säga så. 

Det står i alla fall att man skall rådfråga sin barnmorska innan man använder den, så förhoppningsvis gör folk det.